حادثه در پارک صنایع شیمیایی چین

حادثه در پارک صنایع شیمیایی چین
(سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۵۶

انفجار در یک پارک صنایع شیمیایی در چین 23 کشته بر جای گذاشت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، بر اساس اعلام رسانه های چینی، آمار تلفات ناشی از انفجار یک کامیون حامل مواد شیمیایی خطرناک در نزدیکی یک کارخانه تولید پی وی سی (PVC) شرکت صنایع شیمایی Hebei Shenghua در استان هبئی چین، به 23 نفر رسید.

همچنین به گزارش روزنامه چاینا دیلی، انفجار یادشده در بیرون مجموعه ای کارخانه ای در شهر Zhangjiakou اتفاق افتاد؛ به 38 کامیون و 12 ماشین مجاور سرایت و بیش از 20 نفر را مجروح کرد.

اگر چه گزارش های اولیه حاکی از این بود که این کامیون به سوی تاسیسات Shenghua در حرکت بوده است؛ گزارش های بعدی رسانه های چینی از این خبر دادند که کامیون یادشده در حال ارسال محموله محصولات شیمیایی خود به کارخانه دیگری بوده است. بر اساس اعلام وبسایت این شرکت پی وی سی محصول اصلی تاسیسات Shenghua به شمار می رود.

چاینا دیلی می گوید: این کامیون در تلاش بوده است تا وارد تاسیسات جدید شرکت Haipo'er New Energy Technology در نزدیکی مجموعه Shenghua شود. این کامیون همچین حامل استیلن بوده است.

همچنین بر اساس گزارش ها، زمانی که این انفجار در ساعت 12 و 41 دقیقه بامداد اتفاق افتاد؛ حدود 100 کامیون در صف انتظار برای ارسال محصولات خود به کارخانه های صنایع شیمایی منطقه بوده اند.

تعداد بازدید : ۱,۸۷۷