افزایش ارزآوری صنعت پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش

افزایش ارزآوری صنعت پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش
(یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷) ۱۳:۰۷

تکمیل زنجیره ارزش و توسعه متوازن صنعت پتروشیمی می تواند روند ارزآوری در صنعت پتروشیمی را با تولید محصولات نهایی افزایش دهد.

علیرضا کلاهی صمدی، عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران،در گفتگو با خبرنگار نیپنا  با بیان این که صنعت پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای در ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور ایجاد می‌کند، گفت: با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی از صنایع مهم کشور به شمار می‌رود، بدون شک در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش موثری ایفا می‌کند، بنابراین توسعه این صنعت اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه کرد.
وی به موضوع رگولاتوری اشاره و با بیان اینکه این نهاد رکن توسعه صنعت پتروشیمی است، افزود: سازمان رگولاتوری به عنوان یک نهاد مستقل قانونگذار و نظارتی که نقش آن رقابتی کردن بازار و بالا بردن کیفیت محصولات است در توسعه سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی به منظور رونق بخشیدن به بخش خصوصی نقش بسزایی خواهد داشت.
کلاهی صمدی تصریح کرد: ایجاد سازمان رگولاتوری در صنعت پتروشیمی به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی در روابط بین شرکت‌های پتروشیمی حائز اهمیت است.
این عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی نقش پررنگی در توسعه اقتصادی و ارزآوری کشور به ویژه طی چند ماه گذشته داشته است، عنوان کرد: ممکن است تحریم مشکلاتی ایجاد کند، این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست، اما بدون تردید آمریکا خود نیز می داند که تحریم نفت و پتروشیمی ایران بیهوده است و راه به جایی نخواهد برد و  روند توسعه‌ای این صنعت تداوم خواهد یافت.
وی گفت: سرعت پیشرفت در صنایع پتروشیمی باید در کشور شتاب گیرد، همچنین باید عنوان کرد سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دست پتروشیمی به علت وجود ارزش افزوده بالا، یک سرمایه گذاری قابل اطمینان و سودآور خواهد بود.

تعداد بازدید : ۱,۳۷۶