نقشه راه اتحادیه اروپا برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای پتروشیمی ها

نقشه راه اتحادیه اروپا برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای پتروشیمی ها
(شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۲۵

هدف این راهبرد دستیابی یه یک اروپای خنثی از لحاظ تولید گازهای گلخانه ای تا سال 2050 میلادی در همه صنایع است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، کمیسیون اروپا به تازگی چالش های کلیدی و نقشه راه صنعت پتروشیمی قاره سبز را برای دستیابی به وضعیت خنثی از لحاظ تولید گازهای گلخانه ای (carbon neutrality)، به عنوان بخشی از یک راهبرد گسترده تر، معرفی کرد.

وضعیت خنثی از لحاظ تولید گازهای گلخانه ای به مفهوم برابر کردن مقدار کل گازهای گلخانه ای متصاعد شده یک تاسیسات با مجموع میزان کاهش تولید این گازها و جبران مقادیر باقیمانده (offsetting residual emissions) به طریق مالی یا روش های دیگر از سوی آن تاسیسات است.

بر اساس یک گزارش بازوی اجرایی اتحادیه اروپا که در تاریخ هفتم آذر ماه منتشر شد؛ هدف این راهبرد دستیابی یه یک اروپای خنثی از لحاظ تولید گازهای گلخانه ای تا سال 2050 میلادی در همه صنایع است.
در مورد صنعت پتروشیمی قاره سبز، کمسیسون اروپا بر وابستگی این صنعت به خوراک مبتنی بر سوخت های فسیلی، میزان تصاعد فرآیندهای مورد استفاده و سهم بالای استفاده از گاز طبیعی تاکید کرده است.

گزارش یادشده نقشه های راه متعددی را برای چیره شدن بر این موارد ترسیم می کند. از جمله می توان به توسعه اقتصاد گردشی (circular economy) که بر استفاده دوباره و بازتولید محصولات و خدمات تاکید دارد؛ اشاره کرد. از دیگر راه حل های ارائه شده روی آوردن به استفاده از زیست توده یا بیومس (biomass) به عنوان خوراک اولیه است. اگر چه در حال حاضر دسترسی محدودی به این نوع خوراک وجود دارد. بازیافت محصولات پلاستیکی نیز یکی از اجزای مهم این راهبرد محسوب می شود.

تعداد بازدید : ۱,۴۲۶