آمادگی پتروشیمی ها برای مقابله با حمله های احتمالی سایبری

آمادگی پتروشیمی ها برای مقابله با حمله های احتمالی سایبری
(چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷) ۱۴:۵۳

طرح ها و مجتمع های پتروشیمی آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی سایبری را دارند.

قدرت اله نصیری سرپرست مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد برگزاری رزمایش سایبری صنعت پتروشیمی اظهار کرد: با توجه به عملیات های سایبری کشورهای معاند علیه جمهوری اسلامی ایران به زیرساخت های حیاتی خصوصا حوزه‌های انرژی و ارتباطی، شورای فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی به تمام دستگاه ها دستور دادند تا در مقوله مقابله با حملات سایبری اقدامات لازم را انجام دهند. بر همین اساس مانورهایی را طراحی کردیم که در مرحله اول رزمایش سایبری درمنطقه عسلویه برگزار شد و بزودی رزمایش سایبری منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز برگزار خواهد شد.
نصیری ادامه داد: یکی از رزمایش ها به عنوان مثال پیش بینی اقدامات لازم در صورت قطع کامل شبکه اینترنت است. به همین دلیل در صورت قطع اینترنت آمادگی لازم برای اتصال به شبکه اینترانت را فراهم کردیم. همچنین نقاط آسیب پذیر اتوماسیون اداری و اتوماسیون صنعتی را مشخص کردیم و با وضع قوانین و ابلاغ دستورالعمل های لازم در این حوزه حرکت به سمت ایجاد یک شبکه ایمن در سیستم اتوماسیون اداری و صنعتی را آغاز کردیم.
سرپرست مدیریت HSE  شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره تامین تجهیزات آتش نشانی و ایمنی در زمان تحریم ها گفت: خودروهای های آتش نشانی چون کاربرد دوگانه دارند در لیست تحریم قرار دارند همچنین خرید تجهیزات ایمنی و کالاهایی از این دست نیز در تحریم هستند بنابراین برای تامین تجهیزات ایمنی نیازمند یافتن راهکار مناسب هستیم. با وجود اینکه در دور گذشته تحریم کل صنعت نفت توانست ۴۸ دستگاه خودرو آتش نشانی خریداری و وارد کند؛ در این دوره هم می توانیم از تحریم ها عبور کنیم.
نصیری در مورد طرح‌های استراتژیک صنعت پتروشیمی گفت: در جلسه مدیرانHSE  صنعت پتروشیمی برنامه ریزی شد تا با کمک تمامی هلدینگ ها یک طرح استراتژیک پنج ساله برای کل صنعت پتروشیمی تهیه شود تا بر اساس شاخص های این حوزه یعنی ایمنی و آتش نشانی، کاهش شدید آلودگی های آب، خاک و هوا و افزایش سطح سلامت کارکنان و جامعه اطراف پیش برود. هدف ما این است که ضمن حمایت از توسعه صنعت، تولید پایدار و ایمن داشته و پاسخگوی تقاضای نسل های آینده باشیم.

تعداد بازدید : ۲,۰۶۵