شاخص بورس ۷۳۶ واحد رشد کرد

شاخص بورس ۷۳۶ واحد رشد کرد
(سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷) ۱۶:۱۷

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در معاملات ششمین روز از آذر ماه با رشد ۷۹۹ واحدی به پله ۱۶۷ هزار و ۱۹۹ واحدی رسید.

به گزارش خبرنگارنیپنا، بورس تهران که در چند روز گذشته با افت شاخص مواجه شده بود  روز جاری رشد شاخص را تجربه کرد به طوری که  شاخص بورس اوراق بهادار تهران  امروز سه شنبه(6 آذرماه) با رشد بیش از ۷۳۶ واحدی به پله ۱۶۷ هزار و ۱۹۹ واحدی صعود کرد.

در معاملات امروز تعداد یک هزار و ۲۶۴ سهم اوراق بهادار به ارزش ۴ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۷۳۴ ریال در بیش از ۱۲۴ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) بیش از ۲۱۴ واحد، شاخص بازار اول ۴۵۳ واحد، شاخص آزاد شناور ۶۱۳ واحد، شاخص بازار دوم ۱۹۰۰ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۴۰ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۲۸ واحد افزایش را تجربه کرد.

نماد‌های پر بیننده معاملات امروز نماد‌های پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی پارس با روند صعودی و نماد‌های بانک ملت،   سایپا، بانک تجارت و  ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با روند نزولی به کار خود پایان داد.  

همچنین شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افزایش بیش از ۱۵ واحدی به پله ۱۸۱۶ واحدی رسید.

 برپایه این گزارش ، در جریان معامله های  فرابورس نیز تعداد ۵۹۱ هزار و ۳۸۵ سهم اوراق بهادار به ارزش ۴ میلیون و ۳۴ هزار و ۷۹۲ ریال در بیش ۱۸۶ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در معاملات بازار فرابورس نماد‌های سنگ آهن گهر زمین،  تولیدات پتروشیمی قائد بصیر،  گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی،  پتروشیمی زاگرس،  تولید و صادرات ریشمک،  ریل پرداز سیر با روند صعودی و پتروشیمی غدیر با روند نزولی به کار خود پایان داد.

تعداد بازدید : ۲,۰۷۹