تولید دو گرید جدید در پتروشیمی ایلام

تولید دو گرید جدید در پتروشیمی ایلام
(شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۰۶

پتروشیمی ایلام از تولید دو گرید جدید PE۱۰۰ و ۸۲۰۰B با دستان متخصصان و مهندسان توانمند این شرکت خبر داد.

به گزارش نیپنا، حامد خرمی؛ رئیس کارخانه پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام از تولید دو گرید جدید PE۱۰۰ و ۸۲۰۰B با دستان متخصصان و مهندسان توانمند این شرکت خبر داد.

رئیس کارخانه پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام به قابلیت‌های گرید PE۱۰۰ اشاره کرد و بیان داشت:این گرید با کیفیت متفاوت، متریال کمتر و با تحمل فشار بیشتر در ساخت لوله موفق به دریافت مجوز داخلی شد و در صدد دریافت مجوز خارجی است.

مهناز رشنو سرپرست مهندسی فرآیند پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام نیز گفت: یکی از کاربردهای مواد پلی‌اتیلنی در لوله‌های انتقال در صنایع کشاورزی، آبرسانی و شیمیایی در کلاس‌بندی‌های مختلف می‌باشد.

وی ادامه داد:گرید PE۱۰۰ که توسط متخصصان و مهندسان جوان و نخبه استان تولید شده است که با قابلیت نصب بالاتر و مواد اولیه کمتر می‌تواند تا ۵۰ سال فشار ۱۰ بار را تحمل کند.

رشنو با بیان اینکه در آبان ماه سال جاری ۷ هزار تن محصول گرید PE۱۰۰ در کارخانه پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام تولید شده است افزود: این محصول درجه یک پس از تست‌ها و آزمایش‌های موفقیت‌آمیز در دستور تولید قرار گرفته است .

مهناز رشنو ادامه داد:گرید ۸۲۰۰B نیز که تنها در استان ایلام تولید می‌شود در ساخت مخازن و باک خودرو کاربرد دارد و ظرف مدت یک هفته ۴ هزار تن از این گرید تولید شد که با استقبال مناسب مشتریان داخلی مواجه شده است.

حامد خرمی رئیس کارخانه پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صد درصد نیروهای این کارخانه از فرزندان بومی استان هستند افزود: کارخانه پلی‌اتیلن سنگین ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن انواع گریدها را دارا می‌باشد که در سال ۹۵ بیش از ۲۴۰ هزار تن انواع پلی‌اتیلن سنگین تولید شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۵۵ هزار تن انواع محصولات پلی اتیلن سنگین با ظرفیت ۵۰ درصد تولید شد و این واحد در سال جاری با دریافت ۲۵ تن خوراک در ساعت و ۶۰ درصد ظرفیت تولید می‌کند.

حامد خرمی اصلی‌ترین مشکلات پیش‌روی پتروشیمی ایلام را تامین خوراک و فروش محصولات عنوان کرد و افزود:با راه‌اندازی واحد شیرین‌سازی و الفین مشکل تامین خوراک حل خواهد شد و هم‌چنین این شرکت به دنبال راه‌های جایگزین برای فروش محصولات است

تعداد بازدید : ۲,۰۰۰