رونق بازارهای جهانی متانول در سال 2019 میلادی

رونق بازارهای جهانی متانول در سال 2019 میلادی
(شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷) ۱۰:۳۰

تحلیلگران در بازارهای جهانی اعتقاد دارند که سال آینده میلادی بازارهای جهانی متانول از رونق مطلوبی برخوردار باشد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، دیوید کسیدی، مدیر عامل پرومن (Proman)، به تازگی اظهار داشت: اگر چه در سه ماهه پایانی سال 2018 میلادی شاهد یک روند نزولی در قیمت های اسپات متانول در هر دو قاره اروپا و آسیا بودیم؛ انتظار می رود سال 2019 سالی خوب برای بازار متانول باشد.

پرومن گروهی پیشتاز در ساخت و راه اندازی پروژه های صنعتی و محصولات مشتق شده از گاز طبیعی به شمار می رود. این گروه به عنوان یک تولیدکننده انرژی، دارای سرمایه های متعدد در مناطق مختلف جهان (multi-asset, multi-regional) شامل تاسیسات متعدد تولید متانول و کودهای شیمیایی در ترینیداد و توباگو است. 

کسیدی در مصاحبه ای در گفتگو با موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس عنوان کرد:  نوسانات قیمت نفت انتظارات قیمتی برای متانول را تا سه ماهه اول سال آتی میلادی متاثر ساخته است. احتمالا شاهد یک افت قیمتی خواهیم بود. با این حال بازار در سال آینده میلادی مطمئنا از چشم انداز مطلوبی برخوردار است.

داده های موسسه پلاتس نشان می دهد: قیمت های اسپات متانول در بازار آسیا در ماه جاری میلادی شدیدا کاهش یافته است. بر اساس آخرین ارزیابی، قیمت اسپات CFR چین، روز جمعه دوم آذر ماه، 290 دلار در هر تن تعیین شد که پایین تر از رقم 387 دلار در هر تن در آغاز ماه نوامبر بود.

مدیر عامل پرومن همچنین یادآور شد: علی رغم بی ثباتی در عرصه سیاست جهانی و مسائل دامنه داری مانند برگزیت و تاثیر آن بر ارزش پوند، اطمینانی عمومی محکمی درباره آینده بازار متانول در میان فعالان بازار وجود دارد.

تعداد بازدید : ۲,۱۴۴