وزیر نفت اعلام کرد:

نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی بسترسازی توسعه و تجهیز منابع مالی است

نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی بسترسازی توسعه و تجهیز منابع مالی است
(چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷) ۱۷:۱۵

وزیر نفت بزرگترین و مهم ترین وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را بستر سازی و تجهیز منابع مالی در جهت توسعه دوم صنعت پتروشیمی خواند.

به گزارش نیپنا؛ مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت در جلسه ای با حضور مهندس بهزاد محمدی و دکتر نوروززاده، دو معاون جدید و پیشین خود که عصر امروز (چهارشنبه 30 آبان ماه) برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به مدیر عامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با بیان اینکه صنعت پتروشیمی با مجموع ارزش تولید 20 میلیارد دلار، صنعتی بزرگ و مقتدری است، گفت: امیدواریم با تزریق خوراک و اتان کافی از سال آینده ارزش تولید محصولات پتروشیمی به 40 میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

وی افزود: صنعت پتروشیمی با وجود خوراک کافی و حتی مازاد، باید به سمت ایجاد واحدهای پتروپالایشگاهی حرکت نماید، تا ارزش محصولات پتروشیمی را به چندین برابر خود تبدیل نماید، بنابراین باید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری هلدینگ ها و شرکت های خصوصی در جهت ایجاد زیر ساخت های توسعه صنعت به ویژه در منطقه بندر امام (ماهشهر) برنامه ریزی و اقدام نماید.

بیژن زنگنه مهترین وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ایجاد بستر های لازم در جهت جهش دوم توسعه صنعت پتروشیمی و تجهیز منابع مالی خواند و اظهار کرد: صنعت پتروشیمی باید در زمینه توسعه صنایع پایین دست متمرکز شود و در این مسیر باید زیر ساخت های لازم را با همکاری بخش خصوصی  فراهم نماید.

وزیر نفت ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این دوره که نقش جدیدی بر عهده گرفته است، باید در رفع موانع سرمایه گذاری همچون گذشته فعال باشد، البته در بخش منابع ریالی خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و در بخش منابع ارزی نیز چاره اندیشی شده است.

بیژن زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش فعال پتروشیمی ها در تنظیم بازار ارز اشاره کرد و گفت: شرکت های پتروشیمی با مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی،  نقش مثبت و سازنده ای در انظباط بازار ملتهب ارز در کشور ایفا کردند و تا زمانی که بازار به ثبات پایدار نرسد، پتروشیمی ها همچنان دوشادوش اقتصاد کشور حرکت خواهند کرد.

 ایجاد تنوع محصولات پتروشیمی

بهزاد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جلسه، ضمن تشکر از توجه وزیر نفت به صنعت پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جهش دوم توسعه صنعت پتروشیمی نقش راهبردی در توسعه پایدار و ایجاد ثروت ملی  را بر عهده دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر نقش سیاست گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افزود:  با وجود خوراک کافی یکی از برنامه ها و سیاست ها ایجاد و ساختار تنوع محصولات پتروشیمی و توسعه صنایع پایین دستی خواهد بود.

تقدیر از توان دانش و فناوری پتروشیمی

در خاتمه این جلسه، دکتر نوروززاده ضمن تشکر از صنعت پتروشیمی درسامان دادن و بهبود بازار ارز کشور، گفت: معتقدم صنعت پتروشیمی می تواند، با جذب منابع مالی سرگردان توسط بخش خصوصی به طور بالقوه ،روند توسعه صنعت پتروشیمی رو تسریع نماید و باید در این زمنیه مکانیزم های لازم تعریف شود.

وی در بخشی از سخنان خود،  به توانمندی های چشمگیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی درزمینه پژوهش و فناوری اشاره کرد و ضمن افتخار به توان دانش فنی صنعت پتروشیمی، گفت: قابلیت های که صنعت پتروشیمی در زمینه دانش فنی به ویژه در بخش تولید کاتالیست ها دارد، حتی در شرایط تحریم پای طرف های خارجی را به میز مذاکره می کشاند.

وی در پایان، از امضای قرارداد 6 نوع کاتالیست با بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد.

تعداد بازدید : ۲,۵۳۵