ارائه مشوق های تازه برای توسعه پتروشیمی از سوی کانادا

ارائه مشوق های تازه برای توسعه پتروشیمی از سوی کانادا
(چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷) ۱۴:۵۳

استان آلبرتا کانادا از برنامه خود برای دو برابر ساختن مشوق های خود برای شرکت های ایجاد کننده تاسیسات تولید محصولات پتروشیمی خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، استان آلبرتا کانادا، روز سه شنبه 29 آبان ماه، از برنامه خود برای دو برابر ساختن مشوق های خود برای شرکت های ایجاد کننده تاسیسات تولید محصولات پتروشیمی خبر داد. این استان غربی به دنبال متنوع ساختن اقتصاد خود فراتر از استخراج و صادرات نفت خام است.

آلبرتا اکنون قادر خواهد بود تا 2 میلیارد و 100 میلیون دلار کانادا (معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار آمریکا) از اعتبارات سلطنتی را به پروژه های تبدیل گاز طبیعی و نفت به محصولات دارای ارزش افزوده مانند بنزین، انواع کود و محصولات پلاستیکی اختصاص دهد. این رقم پیش از این یک میلیارد و 100 میلیون دلار کانادا بود.

آلبرتا می گوید: افزایش اعتبار یادشده پس از دریافت 23 تقاضا نامه از سوی شرکت های کانادایی و بین المللی که آمادگی خود را برای بهره گیری از این مشوق اعلام کردند؛ در نظر گرفته شد. ارزش سرمایه گذاری پیشنهادی از سوی این شرکت ها 60 میلیارد و 200 میلیون دلار کانادا برآورد می شود.

مارگرت مک کیو-بوید، وزیر انرژی، در بیانیه ای اعلام کرد: این پیامی روشن حاکی از تمایل شرکت های سراسر جهان برای سرمایه گذاری در آلبرتا است. بنابر این نیاز داریم این روند را تسریع کنیم.

این استان در مدت اخیر با افت قیمت های نفت و گاز دست و پنجه نرم می کند. این در حالیست که حجم تولید نفت آلبرتا از ظرفیت حمل فعلی خطوط لوله این استان پیشی گرفته و از طرفی فروش گاز تولیدی به شمال شرق ایالات متحده نیز با توسعه ظرفیت تولید گاز آمریکا به مقصد دیگری انتقال یافته است.

تعداد بازدید : ۱,۷۲۹