لزوم ایجاد رگولاتوری قدرتمند درصنعت پتروشیمی

لزوم ایجاد رگولاتوری قدرتمند درصنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۰۴

ایجاد رگولاتوری در صنعت پتروشیمی به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی در روابط بین شرکت‌های پتروشیمی حائز اهمیت است.

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با اعلام حمایت مجلس از روند توسعه صنعت پتروشیمی اظهارکرد: باید به سمت خروج از خام فروشی برویم و دراین مسیربا توجه به وجود زیرساخت های مطلوب صنعت پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای در ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور دارد.

ژرژیک آبرامیان، نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای تصریح کرد: باید با همکاری منسجم و کارآمد روند سرمایه گذاری در پتروشیمی ها را تسهیل کنیم با توجه به این که صنعت پتروشیمی از صنایع مهم کشور به شمار می‌رود، بدون شک در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش موثری ایفا می‌کند، بنابراین توسعه این صنعت اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه کرد.

وی به موضوع رگولاتوری اشاره و با بیان اینکه این نهاد رکن توسعه صنعت پتروشیمی است، افزود: آینده یک صنعت وابسته به آینده اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده‌ای است که نیازمند تدوین راهبردهای جدید برای توسعه و تسهیل در سرمایه گذار است، سازمان رگولاتوری به عنوان یک نهاد مستقل قانونگذار و نظارتی که نقش آن رقابتی کردن بازار و بالا بردن کیفیت محصولات است در توسعه سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی به منظور رونق بخشیدن به بخش خصوصی نقش بسزایی خواهد داشت.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی نقش پررنگی در توسعه اقتصادی و ارزآوری کشور به ویژه طی چند ماه گذشته داشته است، عنوان کرد: پیشرفت‌های تکنولوژیکی، مدیریت موثر و کارآمد، تخصیص منابع و حمایت دولت از صنعت پتروشیمی باعث می‌شود که این صنعت بتواند در میان‌مدت و بلندمدت سهم عمده‌ای از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص دهد.

 

تعداد بازدید : ۱,۲۷۵