ضرورت تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف توسعه صادرات

ضرورت تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف توسعه صادرات
(سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۵۱

همزمان با سرمایه‌گذاری‌های جدید و تکمیل طرح های در دست ساخت باید از خام فروشی پرهیز و سبد کالاهای صادراتی پتروشیمی را با هدف توسعه صادرات متنوع کرد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران، درگفتگو با خبرنگار نیپنا، توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی را راهکاری موثر برای رشد اقتصادی و افزایش اشتغال دانست و گفت: در شرایطی که کشور با تحریم‌های اقتصادی امریکا مواجه است، صنعت پتروشیمی ارزآوری خوبی داشته و درصد بسیاری از صادرات غیرنفتی ما را تشکیل می‌دهد.

فریال مستوفی، افزود: سرعت پیشرفت در صنایع پتروشیمی باید در کشور شتاب گیرد تا به جایی برسیم که افزون بر تامین بازار داخلی، بازارهای منطقه را نیز در اختیار بگیریم و رسیدن به این هدف با همگرایی و اتحاد ممکن خواهد شد.

وی افزود: از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی توسعه صنعت پتروشیمی است، این صنعت یکی ازسودآورترین صنایع کشور است در شرایطی که کشور با مشکلات ارزی مواجه بود این صنعت ارزآوری خوبی داشته است.

عضو اتاق تهران با تاکید بر لزوم شتاب در ساخت طرح های درحال ساخت پتروشیمی تصریح کرد: برای رسیدن به هدف‌های پیش بینی شده در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی، افزون بر سرمایه‌گذاری‌های جدید و تکمیل پروژه‌های در دست ساخت باید از خام فروشی پرهیز و سبد کالاهای صادراتی پتروشیمی را با هدف توسعه صادرات متنوع کرد.

مستوفی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دست پتروشمی به علت وجود ارزش افزوده بالا، یک سرمایه گذاری قابل اطمینان و سودآور خواهد بود، در این مسیر باید نقاط ضعف، اصلاح شده و برنامه‌ریزی‌های جدیدی نیز انجام شود.

وی به تحریم‌های آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: واژه تحریم میانه‌ای با توسعه صنعت پتروشیمی ندارد، این صنعت باوجود تحریم‌ها نیز روند توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهد.

تعداد بازدید : ۱,۵۵۶