برگزاری ششمین المپیاد آتش نشانان صنعت پتروشیمی با اقتباس از مسابقات بین المللی

برگزاری ششمین المپیاد آتش نشانان صنعت پتروشیمی با اقتباس از مسابقات بین المللی
(یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۰۵

ششمین المپیاد آتش نشانان با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی رقابت ها با ​ایجاد تغییراتی کاربردی و روش های نوین برگزار خواهد شد.

علیرضا نریمان نژاد معاون مدیریت HSEشرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا ، با مثبت ارزیابی کردن پنجمین المپیاد  آتش نشانان در مورد دور بعد المپیاد علمی عملیاتی آتش نشانان صنعت پتروشیمی اظهارکرد: در نظر داریم در دور بعد روی آزمون علمی بیشتر تمرکز کنیم و افزون بر آن آزمون علمی را جدا از المپیاد بصورت سالانه برای کل آتش نشانان صنعت پتروشیمی برگزار خواهیم کرد. همچنین زمینه اعزام ۶ تیم برتر مسابقات یعنی سه تیم برتر عملیاتی و سه تیم برتر آزمون علمی به مسابقات بین‌المللی را فراهم خواهیم کرد بطور معمول مسابقات در سه کشور لهستان، بلاروس و آلمان برگزار می شود که در حال حاضر کشور برگزار کننده دور بعد مشخص نیست.

نریمان نژاد افزود: در راستای استاندارد سازی مفاد آزمودنی در مسابقات عملیاتی منطق با مسابقات بین‌المللی ۵۰ درصد از آیتم های المپیاد در دور بعد تغییر خواهد کرد.زیرابرخی از برگزیدگان المپیاد با موارد آزمودنی مسابقات بین‌المللی آشنایی ندارند از آنجایی که نگرش ما حرفه‌ای کردن نیروهای آتش نشان صنعت پتروشیمی است مفاد آزمودنی را همسان خواهیم کرد.

معاون مدیریت HSEشرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد مسابقات بهمن ماه آتش نشانان صنعت پتروشیمی در عسلویه گفت: منتخبان دور قبل المپیاد از سه تیم پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی غدیر و پتروشیمی بندر امام خمینی در مسابقات تورین لهستان شرکت کرده بودند و بعد از مراجعت بحث تخصصی بودن موارد آزمودنی مسابقه و شبیه‌سازی آن با واقعیت را مطرح کردند بنابراین تصمیم گرفتیم از بین ۶ ماژول آزمودنی آن مسابقه ۳ماژول را انتخاب کرده و بومی سازی کنیم و برای اولین بار به میزبانی پتروشیمی زاگرس در عسلویه برگزار کنیم تا منتخبان المپیاد که سال آینده به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند آشنایی اولیه داشته باشند. این مسابقه اطلاع رسانی خواهد شد و شرکت ها درصورت تمایل می توانند در این بازی‌های دوستانه شرکت کنند.

نریمان نژاد ادامه داد: همانطور که در سال ۸۷ آغازگر مسابقات ورزشی آتش نشانان، صنعت پتروشیمی بود و وزارت نفت در سال ۹۰ متولی شد در زمینه آزمون علمی نیز در صنعت پتروشیمی دو دوره برگزار کرده و امیدواریم وزارت نفت نیز آزمون علمی را در مسابقات قرار دهد. آزمون پنجمین المپیاد علمی عملیاتی آتش نشانان صنعت پتروشیمی بر اساس کتابچه ای طراحی شده در شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود این کتابچه سال گذشته از روی مرجع آتش نشانان کتاب استاندارد NFPA ترجمه و تصویر سازی شده است و در اختیار صنعت قرار گرفته است.

تعداد بازدید : ۱,۹۷۲