کاهش تقاضا محصولات پلیمری در بورس کالا

کاهش تقاضا محصولات پلیمری در بورس کالا
(شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷) ۱۶:۱۲

افت قیمت‌ها در بازار پلیمرها برای هفته گذشته نیز ادامه داشت .

در هفته گذشته حجم معامله پلیمرها در بورس کالا نزدیک به 6 درصد کاهش یافت اگرچه عرضه‌ها به نسبت از شرایط مطلوبی برخوردار بود. تقاضای ثبت شده در هفته گذشته نیز بیش از 64 هزار تن بود که این رقم یکی از کمترین ارقام تقاضا در دو سال اخیر به شمار می‌رود. این شرایط به معنی خودنمایی مشخص  ضعف تقاضاست . البته این شرایط در بازار محصولات شیمیایی بورس کالا نیز کم و بیش خودنمایی کرد.
کاهش حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا در کنار کاهش نرخ در بورس و بازار به معنی یک عقب گرد قیمتی در این بازار است که هم با کاهش تقاضا همراه شده و هم جذابیت خرید را تحت الشعاع خود قرار داده است.

 بالابودن موجودی انبارها در واحدهای بزرگ بالادستی و همچنین همچنین وجود عرضه کافی در بازار داخلی نیز خود محرک مهمی برای افت قیمت ها و همچنین عقب گرد خریداران به شمار می رود. تجمیع داده های فوق به معنی شرایط متفاوت در بازار پلیمرهاست و شاید اهالی بازار منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند تا خرید خود را به انجام برسانند.. با توجه به این شرایط کاهش قیمت ها در بازار داخلی و حتی بورس کالا داده مثبتی به شمار می آید که می تواند تقاضای بیشتری را به سمت بازار جذب کند.

تعداد بازدید : ۱,۷۵۸