بازگشت سرمایه1/5میلیارد ریالی در پتروشیمی امیر کبیر

بازگشت سرمایه1/5میلیارد ریالی در پتروشیمی امیر کبیر
(چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷) ۱۴:۴۶

رئیس کارگاه مرکزی پتروشیمی امیرکبیر گفت: با تلاش و توان کارکنان داخلی شرکت بازگشت سرمایه یک میلیارد و 500 میلیون ریالی به روز رسانی دستگاه BORING MACHINEبعد از گذشت حدود 3 ماه محقق شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی امیرکبیر، سید امیرحسین وحدتی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه BORING MACHINE که پیش از این به صورت فیزیکی و توسط اپراتور فعال بود، با دانش کارکنان متخصص کارگاه مرکزی و مشاوره های شرکت دانش بنیان خوزستانی به حالت کاملا دیجیتالی ارتقا پیدا کرد که همین عامل تا حد زیادی افزایش سرعت عملکرد دستگاه و کاهش حوادث و احتمال خطا را موجب شد.

وی افزود: برای تبدیل یک دستگاه تک منظوره قدیمی به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (در زمان خرید) به یک دستگاه CNC چندمنظوره (5محوره)، یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است، حال با گذشت حدود یک ماه از آغاز فرآیند دیجیتالی این دستگاه و انجام چندین مورد تعمیرات، بازگشت 100 درصدی سرمایه را تجربه کرد.

رئیس کارگاه مرکزی پتروشیمی امیرکبیر به پروژه های انجام شده توسط این دستگاه اشاره کرد و گفت: تراشکاری سطح نشیمنگاه گسکت مربوط به تیوب باندل مبدل E-3712، اصلاح فلنج های 16 اینچ مربوط به ولو واحد LLD، اصلاح کپ های مبدل E-2413 واحد الفین اصلاح شل مبدل E-2413 مربوط به واحد الفین از جمله مواردی است که توسط این دستگاه و با نظارت کارکنان داخلی شرکت انجام شد.

وحدتی اضافه کرد: حال با انجام این فعالیت ها و به روز رسانی و بازگشت 100 درصدی سرمایه، از این مرحله به بعدانجام هر گونه مورد تعمیراتی برای شرکت توسط این دستگاه، سودآوری قابل توجهی را به همراه خواهد داشت و موجب تسریع در انجام فعالیت های کلی شرکت می شود.

گفتنی است، این سرمایه گذاری صرفه اقتصادی قابل توجهی برای شرکت به همراه داشته است، چرا که در حال حاضر قیمت تمام شده چنین دستگاهی با این قابلیت ها در بازار به میزان 70 میلیارد ریال است.

بروزرسانی این دستگاه به مقدار قابل ملاحظه ای صرفه جویی در زمان و هزینه را برای شرکت رقم زد، چرا که پیش از این شرکت ناچار به برون سپاری فرآیند موردنظر بود، که مسلما در مسیر رفت و برگشت امکان آسیب دیدگی قطعات وجود داشت، همین عامل هزینه تعمیرات را به مقدار زیادی افزایش می داد که به دنبال آن با کاهش سرعت روند تولید نیز مواجه می شد.

تعداد بازدید : ۱,۶۴۳