عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی اعلام شد

عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی اعلام شد
(چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷) ۱۴:۰۶

تولید مجتمع های پتروشیمی تا پایان مهرماه97 در مجموع به32.10 میلیون تن و ارزش صادرات به بیش از 7 میلیارد و 445 میلیون دلار رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛ عملکرد 20 مجتمع پتروشیمی مستقر درمنطقه ماهشهر تا پایان مهرماه امسال 11 میلیون و سیصد و چهل و نه هزارتن بوده است.

همچنین، عملکرد 16 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یاد شده بیش از 14 میلیون سیصد و بیست و هشت هزارتن بوده است.

بر پایه این گزارش، تولید واقعی 20 مجتمع پتروشیمی مستقردرمناطق داخلی کشور درمدت زمان مذکوردر بیش از 6 میلیون و چهارصد و بیست و سه هزار تن بوده است.

به گزارش نیپنا؛ مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی درمهرماه امسال بیش از4.49 میلیون تن بوده است.

گفتنی است که بالاترین عملکرد تولید تا پایان مهرماه امسال را مجتمع های خوزستان، اهتمام جم، پردیس، مهاباد،لرستان، خارک، خراسان،فن آوران، فرساشیمی، تخت جمشید پارس، نوری و شیراز به خود اختصاص دادند.

صادرات

به گزارش خبرنگارنیپنا، صادارت محصولات پتروشیمی تا پایان مهرماه به رقم 12 میلیون و ششصد و چهل و یک هزار تن به ارزش 7 میلیارد و چهارصد و چهل و پنج میلیون دلار رسید.

مجتمع های پتروشیمی درمهرماه سال 1397 بیش از 1 میلیون ششصد و سه هزار تن محصول به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار را صادر کردند.

درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه بیش از6 میلیون و ششصد و پنجاه و دو هزارتن محصول به ارزش 3 میلیارد و هفتصد و نود و پنج میلیون دلارصادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش از 3 میلیون و چهارصد و هفتاد و هفت هزار تن محصول به ارزش بیش از 2میلیارد و نودو هفت میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد.

همچنین درسایر مناطق، بیش از 2 میلیون و پانصد و یازده هزار تن محصول به ارزش 1 میلیارد و پانصد و پنجاه و دو میلیون دلار صادر شد.

بر اساس این گزارش ، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی نوری با حدود 1 میلیون و پانصد و نود هزارتن و ازنظرارزشی نیز همین مجتمع با بیش از یک میلیارد دلاردر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ابتدای سال تا پایان مهر به خود اختصاص داد.

همچنین درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، مجتمع پتروشیمی بندرامام با بیش از یک میلیون تن صادرات توانست بیش از644 میلیون و هفتصد و شصت و هشت هزار دلار صادرات را رقم بزند.

در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از 640 هزار تن محصول را به ارزش بیش از 266 میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

تعداد بازدید : ۱,۶۹۳