برگزیت چالشی جدید برای صنعت پتروشیمی بریتانیا

برگزیت چالشی جدید برای صنعت پتروشیمی بریتانیا
(شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷) ۱۳:۲۸

مجلس اعیان بریتانیا درباره تاثیر منفی برگزیت بر صنایع شیمیایی این کشور هشدار داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ ، مجلس اعیان بریتانیا به تازگی و در پی ناکامی دولت در پیشبرد طرح برگزیت در حوزه مقررات صنایع شیمیایی، درباره پیامدهای شدید خروج از اتحادیه اروپا بر صنایع شیمیایی این کشور هشدار داد.

در گزارشی که کمیته فرعی انرژی و محیط زیست اتحادیه اروپا در تاریخ هفتم نوامبر امسال درباره مقررات صنایع شیمیایی پس از برگزیت منتشر کرد؛ نمایندگان مجلس اعیان بریتانیا از دولت این کشور خواستند تا فورا چگونگی ساز و کار رژیم رگولاتوری مستقل خود را پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که در ماه مارس سال 2019 میلادی اتفاق می افتد؛ تشریح کند.

کمیته یادشده به این نتیجه رسیده است که شرکت های صنایع شیمیایی مستقر در بریتانیا در صورتی که نتوانند ثبت (registrations) خود را به یک شرکت یا نماینده مستقر در اتحادیه اروپا منتقل کنند؛ با خطر از دست دادن بازار اتحادیه اروپا مواجه هستند.

اما به گفته نمایندگان مجلس اعیان این انتقال ممکن است تا پیش از خروج از اتحادیه اروپا امکان پذیر نباشد.

صنایع شیمیایی دومین صنعت تولیدی بریتانیا به شمار می رود که سال گذشته صادراتی برابر با 18 میلیارد پوند (معادل 20 میلیارد و 600 میلیون یورو) به اتحادیه اروپا داشت.

مجلس اعیان یادآور شد: هر گونه تاخیر در ثبت شرکت های یادشده، خطر توقف تجارت و قطع دسترسی به زنجیره های عرضه ای که وابسته به دسترسی به محصولات شیمیایی تولید شده در سراسر اتحادیه اروپا است را در پی خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱,۳۴۵