صنعت پتروشیمی ایران تحریم‌پذیر نیست

صنعت پتروشیمی ایران تحریم‌پذیر نیست
(سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷) ۱۳:۲۳

روند توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران باوجود تحریم‌ها ادامه خواهد یافت.

اصغر ناظران، مدیر انجمن صنایع همگن پلاستیک خراسان رضوی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر آمادگی صنایع پایین دستی برای تامین نیازهای کشور به موضوع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: صنعت پتروشیمی باوجود تحریم‌ها روند توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهد، هم اکنون منابع و زیرساخت‌های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد، صنعت پتروشیمی بدون تردید می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی به نفع اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده استفاده کنیم، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند کشورهای اروپایی با تحریم‌های این کشور علیه ایران همراهی خواهند کرد، اما هم اکنون اروپا اعلام کرده که خواهان ادامه همکاری تجاری با ایران به ویژه در بخش صنعت نفت و دیگر فرآورده‌های مربوط به آن است.
ناظران با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری میان تمام ارکان صنعت پتروشیمی ایران تاکید کرد: ایجاد ثبات و فرصت‌سازی از تحریم و افزایش صادرات غیرنفتی توسط پتروشیمی‌ها ضروری است، با شروع رسمی تحریم، نه تنها مشکل خاصی بوجود نخواهد آمد، بلکه شکست آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت و یا محصولات پتروشیمی کشورمان، موفقیت برای ایران اسلامی و جامعه جهانی در قبال این کشور است.
مدیر انجمن صنایع همگن پلاستیک خراسان رضوی عنوان کرد: توسعه پتروشیمی در شرایط فعلی باید در همه حال در اولویت بخش صنعت کشور قرار گیرد، پتروشیمی در دو بعد تولید و صادرات و همچنین ارزآوری در دوره تحریم، جزو صنایع پیشتاز کشور است. ممکن است تحریم مشکلاتی ایجاد کند، اما توسعه در آن متوقف نخواهد شد، آنها در گذشته نیز ما را تحریم کرده‌اند، ولی توسعه صنعت پتروشیمی متوقف نشد هم اکنون نیز تحریم این صنعت، امکان پذیر نیست.

تعداد بازدید : ۲,۰۲۰