ساخت طرح پتروشیمی 7.5 میلیارد دلاری مصر

ساخت طرح پتروشیمی 7.5 میلیارد دلاری مصر
(سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۱۷

مطالعات امکان سنجی مجموعه بزرگ پتروشیمی العلمین مصر در آستانه تکمیل است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی نیوز ایجیپت ، شرکت هلدینگ پتروشریمی مصر (ECHEM) در آستانه تکمیل مطالعات امکان سنجی برای ساخت مجموعه پتروشیمی بزرگ خود موسوم به العلمین (Al-Alamein Petrochemicals Complex) قرار دارد. مطالعات یادشده قرار است تا پایان ماه جاری میلادی نهایی می شود.

منبعی آگاه به دیلی نیوز ایجیپت گفت: یک شرکت آمریکایی که قرار است سرمایه گذاری های لازم برای راه اندازی این پروژه را نیز انجام دهد؛ در حال آماده سازی مطالعات امکان سنجی است.

این منبع افزود: مجموعه پتروشیمی العلمین یکی از بزرگترین پروژه های پتروشیمی مصر به شمار می رود که بناست در بازه زمانی پیش رو به بهره برداری برسد. این طرح در زمینی متعلق به شرکت و در مساحتی نزدیک به هزار و 848 فدّان‎ (واحد مساحت در مصر) به بهره برداری می رسد.

منابع آگاه همچنین عنوان کردند: شرکت کل نفت مصر (EGPC ) نیز پروژه یادشده را مطالعه کرده است. چرا که این شرکت یکی از سهامداران بزرگ آن به شمار می رود و قرار است با ایجاد یک پالایشگاه جدید در این مجموعه پتروشیمی، تولیدات پالایشگاه را در اختیار فعالیت های پتروشیمی مجموعه قرار دهد.

محل ساخت پروژه جدید 9 کیلومتر از بندر الحمرا فاصله دارد و در نزدیکی خطوط انتقال نفت خام در صحرای غربی واقع می شود. برآوردها نشان می دهد که این طرح بزرگ هزینه ای معادل هفت میلیارد و 500 ملیون دلار در بر داشته باشد.

تعداد بازدید : ۲,۰۵۳