شورون فیلیپس کمیکال به دنبال ساخت تاسیسات پتروشیمی جدید در ایالات متحده

شورون فیلیپس کمیکال به دنبال ساخت تاسیسات پتروشیمی جدید در ایالات متحده
(یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷) ۱۰:۰۵

شرکت شورون فیلیپس کمیکال با هدف افزایش ظرفیت تولید در حال برنامه ریزی برای ساخت تاسیسات پتروشیمی جدید در ایالات متحده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، گرگ گارلند، مدیر عامل شرکت فیلیپس 66 (Phillips 66)، به تازگی عنوان کرد: شرکت شورون فیلیپس کمیکال در حال کار بر روی طراحی اولیه و دریافت تاییدیه های لازم برای ساخت یک واحد کراکر و مجتمع های تولید مشتقات وابسته به آن است. قرار است تصمیم نهایی برای اجرای پروژه یادشده تا اواخر سال 2019 یا اواسط سال 2020 میلادی گرفته شود.
شورون فیلیپس کمیکال یک طرح مشترک (JV) میان شرکت های فیلیپس 66 و شورون به شمار می رود.
گارلند همچنین یادآور شد: شورون فیلیپس مشغول بررسی افزایش ظرفیت در برخی از خطوط تولید خود برای ارتقاء واحدهای فعلی شامل جدیدترین واحد کراکر این شرکت با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تن در سال بوده است. این واحد کراکر در شرق هیوستون در اوایل سال 2018 میلادی راه اندازی شد.
وی که در نشست اعلام عملکرد مالی سه ماهه شرکت فیلیپس 66 سخن می گفت؛ جزئیات بیشتری درباره حجم ظرفیت های جدید و واحدهای تازه در نظر گرفته شده منتشر نکرد. اما خاطرنشان کرد که پروژه های پیش بینی شده برای افزایش بهره وری تاسیسات موجود، بیشترین بازگشت سرمایه را در پی خواهند داشت.
شورون فیلیپس کمیکال در میان آن دسته از تولیدکنندگان پتروشیمی ایالات متحده قرار دارد که واحدهای کراکر و تولید مشتقات جدیدی (بیشتر پلی اتیلن) را به دنبال انقلاب گاز شیل و فراهم آمدن امکان دسترسی به خوراک فراوان و ارزان اتان در آمریکا ساخت.

تعداد بازدید : ۱,۴۵۴