عضو کمیسیون انرژی مجلس:

نقش صنعت پتروشیمی در ارزآوری کشور قابل توجه است

نقش صنعت پتروشیمی در ارزآوری کشور قابل توجه است
(شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۳۵

صنعت پتروشیمی نقش موثری در بازار ارز ایفا کرده است و به نوعی این صنعت ثبات دهنده بازار ارز محسوب می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی همواره نقش موثری در بازار ارز ایفا کرده است به گونه ای که هم اکنون درصد زیادی ازنیازهای ارز کشورمان در بخش صادرات غیر نفتی از این صنعت پیشرو و مهم تامین می شود و به نوعی این صنعت ثبات دهنده بازار ارز محسوب می شود.

سلام امینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موضوع توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: صنعت پتروشیمی با وجود برخی چالش‌ها در این مدت، با صادرات محصولاتی متنوع و ارزشمند و تجربه رشد قابل ملاحظه، بخش زیادی از صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داد که از نظر اقتصادی یک جهش محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت پتروشیمی در تمام ابعاد تصریح کرد: این صنعت در بخش‌های مختلف و در تقویت زیرساخت‌ها موفقیت‌های خوبی کسب کرده است، همچنین نقش این صنعت در افزایش اشتغال به ویژه در مناطق مختلف کشور قابل چشم پوشی نیست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار بگیرد و بدون تردید سرمایه‌ گذاری در صنعت پتروشیمی ایران با توجه به کاردکردهای مهم آن مانع خام‌فروشی شده و به راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی نیز منجر خواهد شد.

تعداد بازدید : ۱,۶۱۹