گسترش همکاری شرکت شل و چین در صنعت پتروشیمی

گسترش همکاری شرکت شل و چین در صنعت پتروشیمی
(شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۲۴

تفاهمنامه همکاری شل و شرکت ملی نفت فلات قاره چین برای ساخت یک سایت پتروشیمی امضا شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت ملی نفت فلات قاره چین، موسوم به CNOOC، و شرکت بین المللی نفت شل (Shell International Petroleum Company) به تازگی یک تفاهم نامه همکاری (MoU) را برای ساخت یک سایت پتروشیمی یکپارچه (integrated petrochemical site) در سایت نانهای (Nanhai site)، واقع در شهر هویژو استان گوانگ دونگ چین، امضاء کردند.

در ماه مه امسال، این دو شرکت دومین واحد کراکر خود را نانهای راه اندازی کردند. واحد یادشده از ظرفیت تولید اتیلنی معادل یک میلیون و 200 هزار تن در سال برخوردار است. واحدهای پایین دستی این مجموعه شامل مجتمع های تولید استایرن مونومر (styrene monomer) و پروپیلن اکساید (propylene oxide) هستند.

شل در بیانیه ای اعلام کرد: تفاهم نامه جدید به توسعه بیشتر همکاری میان دو شرکت می انجامد.

شرکت ملی نفت فلات قاره چین یکی از شرکت های عمده نفتی این کشور به شمار می رود. این شرکت سومین شرکت بزرگ نفتی در جمهوری خلق چین پس از شرکت ملی نفت چین (مالک پتروچاینا) و شرکت پتروشیمی چین (مالک ساینوپک) است.
فعالیت شرکت ملی نفت فلات قاره چین طیف وسیعی از حوزه ها شامل بهره برداری، اکتشاف و توسعه نفت خام و گاز طبیعی در میادین فراساحلی این کشور و صنایع پایین دستی و پتروشیمی را در بر می گیرد.










تعداد بازدید : ۱,۶۶۸