در هم اندیشی روسای HSEعنوان شد:

تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل هایHSE در راستای توسعه پایدار

تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل هایHSE در راستای توسعه پایدار
(چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷) ۱۶:۱۸

رعایت قوانین و دستورالعمل های HSE در صنعت پتروشیمی و اتخاذ برنامه ریزی جامع به منظور ارتقاء جایگاه آن ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، سید رضا نوروززاده معاون  وزیر نفت ومدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز چهارشنبه (2آبان ماه) در جلسه هم اندیشی  روئسایHSE صنعت پتروشیمی اظهار کرد :واحدهای HSE با همکاری مدیران باید قوانین والزام های موجود در ایمنی،بهداشت،محیط زیست وپدافند غیرعامل را موردتوجه ویژه قرار دهند.
نوروزاده افزود: باید جایگاه HSE در مجتمع ها و طرح های پتروشیمی با هدف افزایش ایمنی و توسعه پایدار تقویت شود و در این مسیر همکاری و تعامل میان مدیران عامل و روسای واحد های HSE اثر بخش خواهد بود.
وی با اشاره به این که برای رشد توسعه پایدار سرمایه اصلی انسان ها هستند خطاب به روسای واحد های HSE گفت: سلامت جامعه و محیط کار مدیون کار و فعالیت شماست.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود:برای افزایش نقش آفرینی واحد های HSE برنامه ریزی های منسجمی انجام شود و تمام بخش های مختلف بر اساس برنامه ای منسجم فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: توسعه صنعت پتروشیمی، توسعه ای پایدار و متوازن است که جهت دستیابی به آن ضروری است توجه ویژه ای توسط مدیران ارشد شرکت ها و طرح ها به موضوعات مرتبط با HSE صورت گیرد.
نوروززاده ضمن اشاره به موضوع خوردگی و حوادث ناشی از آن و عدم توجه به این موضوع که خود یکی از دلایل بروز حادثه می باشد به تغییر نگرش مدیران از نگاه سنتی (بعد از حادثه ) به نگاه پیشگیرانه از حادثه بایستی تغییر یابد. داشتن نگاه بلند مدت و راهبردی جهت ارتقاء جایگاه HSE در صنعت پتروشیمی از اولویت های بسیار مهم این صنعت می باشد که باید بر اساس آن حرکت کردکه با این کار سطح کمی و کیفی HSE در شرکت ها و طرح ها ارتقاء می یابد.
شرکت های پتروشیمی باید با اتخاذ برنامه ریزی های جامع و بلند مدت سطح کمی و کیفی فعالیت هایHSE را به منظور ارتقا سطح سلامت محیط زیست و ایمنی بخشند.
بر اساس این گزارش، قدرت الله نصیری سرپرست ایمنی، محیط زیست ،بهداشت و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی  نیز در جلسه هم اندیشی HSE های صنعت پتروشیمی اظهارکرد: حضور مدیر عامل محترم و دیگر مدیران ارشد ستاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این هم اندیشی نشان از تعهد ایشان برای ارتقاء فرهنگ HSE در سطح صنعت پتروشیمی دارد. استقرار نظام مدیریت یکپارچهHSE باید از سوی پتروشیمی ها با جدیت پیگیری شود و برای حفظ و صیانت از منابع انسانی، اموال ، تجهیزات و محیط زیست شرکت های پتروشیمی استقرار این نظام اثر بخش خواهد بود.
وی در ادامه با توجه تغییر نقش فعالیت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تصدی گیری به حاکمیتی و توسعه ای خواستار همکاری تنگاتنگ شرکت ها برای استقرار قوانین و الزام های داخلی ملی و بین المللی شد.
سرپرست ایمنی، محیط زیست ،بهداشت و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: باید به مقوله برنامه ریزی توجه بیشتری کرد تا شاهد ارتقای سطح سلامت پرسنل، بهبود مستمر محیط زیست باشیم و با توجه به این که برخی شرکت ها پس از خصوصی سازی از NPC فاصله گرفته اند باید با همگرایی و همکاری درپی توسعه پایدار این صنعت با تلاش جمعی باشیم و نباید فراموش کرد که مجتمع های پتروشیمی در نقاط مختلف مانند عسلویه و ماهشهر در کنار مناطق مسکونی و شهرهای مختلف قرار دارند لذا با توجه به مقوله مسئولیت های اجتماعی شرکتها باید به صورت یکپارچه و استراتژیک فعالیت کرد.
نصیری ادامه داد: کاهش آلودگی هوا و آب با هدف سلامت کارکنان یکی از نکاتی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد و در یک بازه زمانی 3 تا 5 ساله برنامه ریزی های انجام شده را بر اساس استانداردهای بین المللی محقق کرد.
وی داشتن اطلاعات جامع و کامل از وضعیت شرکت ها با بیان این که شرکت ها در صورت ارسال منظم فعالیت هایHSE کلیه شرکت ها را از زیربنای تهیه برنامه های استراتژیک دانست و از شرکت ها خواست گزارش های خود را به صورت منظم ارسال نمایند.
نصیری ضمن اشاره به توانایی های کلیه شرکت ها در حوزه ی HSE، خواستار حل مشکلات موجود از طریق خرد جمعی و همکاری و هماهنگی بیشتر بین مجتمع ها و طرح ها شد.لذا با توجه به مقوله مسئولیت های اجتماعی شرکت ها خواستار توجه بیشتر به استقرار نظام مدیریتی و توجه به جمعیت های پیرامون سایت های صنعتی گردیدو از شرکت ها خواست تا با همکاری و هماهنگی یکدیگر و تدوین برنامه کوتاه مدت و میان مدت حداکثر 5 ساله بتوانیم به سطح استانداردهای جهانی برسیم.
  برپایه این گزارش ، علیرضا نریمان نژاد معاون مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز با اشاره به لزوم آمادگی در تمامی ابعاد از سوی طرح ها و مجتمع های پتروشیمی گفت: باید سطح امادگی را همواره در بالاترین سطح حفظ کرد و برای شرایط پیش رو آمادگی کامل ایجاد کرد.
وی افزود: بدون تردید همکاری و تعامل میان دولت و بخش خصوصی می تواند امنیت پایداردر روند ساخت طرح های توسعه ای و همچنین تولید پایداراز سوی مجتمع های تولیدی به دنبال داشته باشد.


تعداد بازدید : ۲,۶۷۱