نقش آفرینی پارس، خارک و جم در میان شرکت های مثبت بورس

نقش آفرینی پارس، خارک و جم در میان شرکت های مثبت بورس
(سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۵:۵۷

پتروشیمی های پارس، خارک و جم هر یک ۱۲۰، ۱۱۱ و ۱۰۵ واحد بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، شاخص کل بازده و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز سه شنبه(1 مهرماه) ۲۴۶۰ واحد افت کرد و به رقم ۱۸۵ هزار و ۳۱۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با نماگر اصلی با افت ۶۱۲ واحدی روبرو شد.

شاخص آزاد شناور نیز ۳۱۷۳ واحد افت کرد و رقم ۱۹۵ هزار و ۵۵۹ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم هر یک به ترتیب ۲۲۲۳ و ۲۹۱۰ واحدی را تجربه کردند.

امروز نمادهایی در گروه فلزات اساسی و کانه‌های فلزی بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. از جمله این نمادها می‌توان به معدنی و صنعتی گلگهر، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و فولاد خوزستان اشاره کرد. هر یک از این نمادها به ترتیب ۲۹۹، ۲۶۹، ۲۲۳ و ۱۹۷ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

از طرفی نمادهایی مانند  پتروشیمی تاثیر مثبتی در نوسان شاخص بازار سهام داشتند همچنین نماد بانک ملت با ۱۳۵ واحد تاثیر افزاینده سعی کردند شاخص کل را به سمت بالا هدایت کنند. پتروشیمی پارس، پتروشیمی خارک و پتروشیمی جم نیز هر یک ۱۲۰، ۱۱۱ و ۱۰۵ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی تعدادی از سهم‌ها با بیش از چهار درصد افت قیمت روبه‌رو شدند، اما تعداد اندکی نیز توانستند رشد بیش از سه درصدی را تجربه کنند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی تمام نمادها قرمزپوش شدند و بازیگران بازار سهام شاهد افت قیمت سهام محصولات این گروه بودند. همچنین خودرویی‌ها بار دیگر یک دست قرمزپوش شدند و سهامداران برای فروش سهم‌هایشان در نمادهای مختلف به صف ایستادند.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به رقم بیش از ۱۰۰۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

  بر اساس این گزارش، در  فرابورس ایران هم با معامله 727میلیون ورقه به‌ارزش 395میلیارد تومان در 113هزار نوبت، آیفکس 2.7واحد رشد کرد و در ارتفاع 2105واحد قرار گرفت.

 

تعداد بازدید : ۱,۱۰۲