دردومین سمینار تولیدکنندگان متانول عنوان شد:

ضرورت ایجاد کنسرسیوم واحد در حوزه متانول

ضرورت ایجاد کنسرسیوم واحد در حوزه متانول
(سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۳:۳۲

ایجاد کنسرسیوم واحد در حوزه متانول و تاسیس کنسرسیوم های مشابه برای دیگر محصولات پتروشیمی به صورت تخصصی ضرورت دارد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی زاگرس، دومین سمینار تولیدکنندگان متانول ایران در روز یکشنبه مورخ 29 مهرماه سال 1397 با حضور  سیدرضا نوروز زاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، احمد مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و مدیران عامل هلدینگ ها، مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت ها و جمعی ازکارشناسان شرکت های تولیدکننده متانول در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

در  این سمینار، سیدرضا نوروز زاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آغاز بخش ترسیم افقی روشن در صنعت متانول ایران با اشاره به راه اندازی واحدهای جدید؛ حمایت همه جانبه خود را از جنبه تامین خوراک این مجتمع ها با توجه به منابع گازی غنی کشور اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی  با توجه به شرایط تحریم های پیش رو، ایجاد کنسرسیوم واحد در حوزه متانول را ضروری خواند و لزوم تاسیس کنسرسیوم های مشابه ای را جهت دیگر محصولات پتروشیمی و به صورت تخصصی لازم دانست.

وی با بیان الزام شرکت ها به همگرایی در شرایط فعلی و آتی، طرح های در دست ساخت را به استفاده از تکنولوژی های روز تشویق و ابراز امیدواری کردکه صنعت پتروشیمی کشور با تکیه بر توان مهندسی داخلی، بتواند جایگاه مناسب خود را در این صنعت کسب کند.

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نیز ضمن تاکید بر الزام داشتن سند استراتژی مدون و به روز و همچنین اهتمام به انجام برنامه ها آن را مهم ارزیابی کرد و  اتخاذ سیاست های حمایتی جهت عبور از شرایط پیش رو را ضروری دانست.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تشکل های یکپارچه شرکت‌های پتروشیمی کشور، اظهار داشت: در شرایطی که شرکت های تولیدکننده بر روی بازار متمرکز می شوند سیاست های بازرگانی شرکت های تولیدی می بایست بسیار هماهنگ و مناسب با شرایط گوناگون طراحی و بسیار به روز و حساب شده باشد و ایجاد کنسرسیومی را در این زمینه را الزامی دانست؛ که این کنسرسیوم حتی بتواند در تعیین قیمت های جهانی متانول نیز موثر باشد.

 یکی دیگر از مباحث مهم مطروحه در این سمینار توجه ویژه به تکمیل زنجیره ارزش محصولات حاصله از متانول و توجه ویژه به صنایع پایین دست این محصول استراتژیک بود که مورد تاکید کلیه حاضرین قرار گرفت.

شایان ذکر است این سمینار به منظور ایجاد اتحاد، همکاری و مشارکت هرچه بیشتر شرکت های تولیدکننده و طرح های متانول با محورهای بررسی شرایط عرضه و تقاضا در بازار فروش صادراتی و عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت متانول، پیش بینی شرایط آینده بازار متانول و عوامل موثر بر آن، بررسی عملکرد رقبای خارجی و تأثیر ورود شرکت های تولید کننده جدید بر بازار، بررسی آخرین پیشرفت های تکنولوژی، فنی و تولیدی متانول، همکاری های مشترک بین تولیدکنندگان در حوزه عملیات کالا، بررسی زمینه های همکاری های مشترک در حوزه های بازاریابی، فروش، حمل و نقل و لجستیک و تاثیر تحریم های اخیر ایالات متحده آمریکا بر بازار به صورت کلی و تولیدکنندگان ایران به صورت خاص، برگزار شد.
تعداد بازدید : ۳,۲۷۴