رشد ۸۶۲ واحدی شاخص کل بورس

رشد ۸۶۲ واحدی شاخص کل بورس
(یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷) ۱۵:۴۷

شاخص بورس تهران در دومین روز هفته رشد شاخص را تجربه کرد و 862 واحد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار نیپنا، شاخص کل  بورس تهران روز جاری افزایشی شد و در پایان معاملات امروز یکشنبه ( 29 مهرماه )با افزایش ۸۶۲ واحدی به رقم ۱۸۹ هزار و ۴۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۴۶ واحدی به عدد ۲۹ هزار و ۳۱۲ واحد دست یافت. 

ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از یک‌هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳ میلیارد و ۲۶۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۰۹ هزار و ۸۲۵ نوبت داد و ستد بود. 

همچنین امروز  شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۶۲۶ واحدی عدد ۲۰۱ هزار و ۲۴۸ واحد را به نمایش گذاشت، شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش ۴۴۵ واحدی به رقم ۱۴۲ هزار و ۵۵۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲ هزار و ۶۲۷ واحدی روی عدد ۳۶۲ هزار و ۹۲۵ واحد ایستاد. 

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۲ واحدی به رقم ۲ هزار و ۱۱۱ واحد دست یافت. 

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با ۳۲۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۰۴ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱۹۱ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس برای خود ثبت کردند. 

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی گلگهر با ۱۰۹ واحد، فولاد مبارکه و پتروشیمی پردیس هریک به میزان ۶۴ واحد و خدمات انفورماتیک با ۵۵ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه نماگر به دوش کشیدند. 


تعداد بازدید : ۱,۶۷۹