حرکت قطار بر ریل پتروشیمی

حرکت قطار بر ریل پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷) ۱۶:۲۳

شرکت های پتروشیمی شهیدتندگویان، نویدزرشیمی، امیرکبیر، اروند، مارون و لاله برای استفاده از حمل و نقل ریلی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، رئیس امور گمرکی این سازمان با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار 280 تن PET شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان از طریق پایانه ریلی منطقه به تهران و قزوین ارسال شد.
سعید بهبهانی اسلامی، افزود: با آغاز بهره برداری رسمی از این پایانه، ظرفیت حمل و نقل ریلی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فعال و در اختیار شرکتهای مستقر در منطقه قرار گرفته است.
وی از اعلام آمادگی شرکتهای شهیدتندگویان، نویدزرشیمی، امیرکبیر، اروند، مارون و لاله برای استفاده از این ظرفیت خبر داد و خاطر نشان کرد: میزان تولیدات محصولات پتروشیمی شرکتهای منطقه بسیار بیشتر از ظرفیت این پایانه است و تنها می‌تواند 20 درصد نیاز حمل و نقل محصولات را پاسخ دهد لذا مانند گذشته حمل و نقل جاده ای، یکی از ارکان حمل و نقل در پتروشیمی خواهد بود.
بهبهانی، کاهش 30 تا 40 درصدی هزینه حمل، کاهش خطرات انسانی و افزایش ایمنی در منطقه و در جاده های مواصلاتی کشور را از مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی برشمرد و خاطر نشان کرد: این امر با مشارکت فعال بخش خصوصی و از طریق تعامل با راه آهن جمهوری اسلامی محقق شد.
پیش از این از خط راه آهن تنها برای حمل و نقل مواد و محصولات به بندرامام خمینی (ره) استفاده می‌شد که از این پس، پتروشیمی به عنوان یک ایستگاه جدید در سیستم ریلی کشور معرفی شد.


تعداد بازدید : ۲,۴۱۶