رشد واردات محصولات پتروشیمی از سوی نیجریه

رشد واردات محصولات پتروشیمی از سوی نیجریه
(چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷) ۱۳:۱۰

نیجریه بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده سالانه 11 میلیارد دلار محصولات مختلف پتروشیمی وارد می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ونگارد (Vanguard)، امانوئل آنیائتو، رئیس و مدیر عامل شرکت خدمات یکپارچه گاز و انرژی (Integrated Gas and Energy Services)، عنوان کرد: نیجریه سالانه نزدیک به 11 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی وارد می کند.

آنیائتو که در همایش گاز غنا (Ghana Gas Forum) تحت عنوان "درک شرایط صنعت پتروشیمی جهان، ریسک های پروژه و رقابت در بازار " سخنرانی می کرد؛ یادآور شد: تلاش های بسیاری برای احیای صنعت پتروشیمی نیجریه از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در جریان است.

وی افزود: سه مجتمع پتروشیمی در شهرهای Eleme، Warri و Kaduna نیجریه ساخته شد. مجتمع های یادشده در مجموع از ظرفیت تولیدی معادل 240 هزار تن پلی اتیلن، 130 هزار تن پلی پروپیلن و 18 هزار تن کربن سیاه در سال برخوردارند. اما همگی چند سال پس از آغاز فعالیت، رونق اولیه را از دست دادند و رو به تنزل گذاشتند.

یک تحقیق صورت گرفته توسط دانشگاه Benin نیجریه نشان داد که دلیل سقوط پتروشیمی های این کشور واردات بی قاعده خوراک، تعمیر و نگهداری نامناسب و کمبود ظرفیت های فنی و مدیریتی است.

یکی از مجتمع های پتروشیمی در Eleme در سال 2006 به شرکت پتروشیمی ایندوراما فروخته شد و در حال حاضر با نرخ دسترسی متوسط سالانه (Annual average availability) 99 درصد مشغول فعالیت است و بزرگترین مجتمع تولید کود سینگل ترین (Single train) جهان را در اختیار دارد. شرکت ایندوراما هم اکنون مشغول ساخت یک قطب پتروشیمی در آفریقا در Eleme است.

تعداد بازدید : ۱,۳۶۲