عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی اعلام شد

عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی اعلام شد
(دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷) ۱۱:۱۳

تولید مجتمع های پتروشیمی تا پایان شهریور ماه97 در مجموع به 27.5 میلیون تن و ارزش صادرات به بیش از 6 میلیارد و 391 میلیون دلار رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛ ظرفیت اسمی 56 مجتمع پتروشیمی تا پایان امسال حدود 72 میلیون تن است که از میزان حدود 62.5 میلیون تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد.
عملکرد 20 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر تا پایان شهریور ماه امسال 9 میلیون و هفتصد و پنجاه و شش هزارتن بوده است.

همچنین، عملکرد 16 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یاد شده بیش از 12 میلیون و دویست و هفتاد و سه هزارتن بوده است.

بر پایه این گزارش، تولید واقعی 20 مجتمع پتروشیمی مستقردرمناطق داخلی کشور درمدت زمان مذکوردر بیش از 5 میلیون و چهارصد و هفتاد هزار تن بوده است.

به گزارش نیپنا؛ مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی درشهریورماه امسال بیش از4.84 میلیون تن بوده است.

گفتنی است که بالاترین عملکرد تولید در6 ماه نخست امسال را مجتمع های پتروشیمی مهر، خوزستان، پردیس،خراسان، پلیمر کرمانشاه، خارک مهاباد، ارومیه،کرمانشاه، شیراز و فن آوران به خود اختصاص دادند.

صادرات

به گزارش خبرنگارنیپنا، صادارت محصولات پتروشیمی تا پایان شهریورماه به رقم 10 میلیون و نهصد و نود و پنج هزار تن به ارزش 6 میلیارد و سیصد و نود و یک میلیون دلار رسید.

مجتمع های پتروشیمی درشهریور ماه سال 1397 بیش از 1 میلیون نهصد و بیست و چهارهزار تن محصول به ارزش بیش از حدود1 میلیارد دلار را صادر کردند.

درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از5 میلیون و ششصد و هفتاد و سه هزارتن محصول به ارزش 3 میلیارد و دویست و بیست و دو میلیون دلارصادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش 3 میلیون تن محصول به ارزش بیش از 1 میلیارد و هشتصد و یک میلیون دلارروانه بازارهای بین المللی شد.

همچنین درسایر مناطق، بیش از 2 میلیون و دویست و شصت و پنج میلیون تن محصول به ارزش 1 میلیارد و سیصد و شصت و هفت میلیون دلار صادر شد.

بر اساس این گزارش ، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی نوری با حدود 1 میلیون و سیصد و نوزده هزارتن و ازنظرارزشی نیز همین مجتمع با بیش از 826 میلیون دلاردر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ابتدای سال تا پایان شهریوربه خود اختصاص داد.

همچنین درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، مجتمع پتروشیمی بندرامام با بیش از 982 هزارتن صادرات توانست بیش از570 میلیون دلار صادرات را رقم بزند.

در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از 557 هزار تن محصول را به ارزش بیش از 225 میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

تعداد بازدید : ۲,۹۲۶