درصدد ارتباط با مصرف کننده واقعی هستیم / صادرات 140 هزار تن پلیمر در 5ماه اول سال

درصدد ارتباط با مصرف کننده واقعی هستیم / صادرات 140 هزار تن پلیمر در 5ماه اول سال
(یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷) ۱۳:۰۶

مدیر بازرگانی پتروشیمی جم از برنامه گشایش LCهای سه ماهه در سال جاری در راستای کوتاه سازی دست دلالان از بازار و افزایش توان خرید مصرف کننده واقعی خبر داد.

سعید شیردل در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به تعریف و تلاش برای عقد قراردادی اختصاصی در بورس، اظهارکرد: امکان عرضه محصولات پتروشیمی جم در بازار داخل به صورت درازمدت و مستقیم درحال فراهم شدن است و پس از نهایی شدن، قراردادهای مربوطه در این زمینه با نظارت مستقیم زیر نظر بورس صورت می گیرد.
وی درمورد توان مالی مصرف کننده برای خرید از تولیدکننده نیز گفت: در سه ماهه دوم سال جاری با سیستم فروش اعتباری موافقت کردیم به گونه ای که این کار با گشایش LCهای سه ماهه صورت می گیرد و این موضوع باعث می شود قدرت خرید مصرف کننده واقعی بسیار افزایش یابد و از ورود دلالان به بازار جلوگیری شود.
مدیر بازرگانی پتروشیمی جم با اشاره به همراهی و همکاری سازمان بورس و بورس کالا با قراردادهای مذکورو تلاش پتروشیمی جم برای برقراری ارتباط با مصرف کننده واقعی، گفت: LC سه ماهه برای این منظور زمان کافی را دراختیار می گذارد تا مصرف کننده هزینه محصولات را بپردازد چراکه مصارف به صورت یک ماهه دیده می شود بنابراین وقتی محصولات پایین دست تولید و در بازار عرضه می شود، سرمایه در گردش قطعا جریان پیدا می کند.
صادرات 140 هزار تن محصولات پلیمری در پنج ماه نخست سال
شیردل همچنین با تاکید بر تولید 300 هزار تن محصولات پلیمری در نیمه نخست سال، اظهار کرد: سالانه 600 هزار تن محصولات پلیمری در پتروشیمی جم تولید و حدود 360 هزار تن از این محصول صادر می شود.
وی ادامه داد: حدود 240 هزار تن از محصولات پلیمری تولیدی نیز در سال در بازار داخل فروخته می شود. بر این اساس در نیمه نخست سال 110 هزار تن محصولات پلیمری در بورس عرضه کرده ایم.
مدیر بازرگانی پتروشیمی جم گفت: در راستای صادرات از زمان فروش تا بارگیری در کانتینرها و ... یک ماه زمان نیاز است؛ بر این اساس در پنج ماهه نخست سال و تا ابتدای شهریورماه، 250 هزار تن محصولات پلیمری در پتروشیمی جم تولید و 140 هزار تن از این محصولات صادر شده است.
به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی جم (سهامی خاص) در راستای برنامه های کلان کشور در صنعت پتروشیمی در راستای بهره برداری از میدان گازی پـارس جنـوبـی، در سال 1379 ثبت شد. این مجتمع عظیم صنعتی در زمینی به وسعت 77 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در عسلویه واقع در استان بوشهر احداث شده است.
مجتمع پتروشیمی جم پس از گذشت حدود یک دهه از راه اندازی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الفین در جهان و محصولات پلیمری در ایران است.
پتروشیمی جم در راستای تبدیل شدن به بزرگترین بنگاه اقتصادی در صنعت پتروشیمی ایران، در نظر دارد تا سال 1400 ظرفیت تولید محصولات خود را در مقایسه با ظرفیت موجود در سال 1395 به دو برابر افزایش دهد.
بر این اساس پتروشیمی جم سالانه حدود 300هزار تن محصول به 20 کشور جهان صادر می کند. این مجتمع درصدد حضور در بازارهای مصرف پنج قاره جهان است و بزرگترین صادرکننده HD در ایران و بزرگترین تولید کننده بوتادین در خاور میانه محسوب می شود.
هم اکنون پتروشیمی جم برای افزایش تولید از طریق ارتقای بهره وری و بهبود سیستم ها، اجرای پروژه های توسعه ای برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلیمری و ارتقای کیفیت و تکمیل سبد محصول و نوآوری متناسب با نیازهای بازار در راستای افزایش سودآوری تلاش می کند.


تعداد بازدید : ۱,۷۱۹