رگولاتوری نیاز امروز صنعت پتروشیمی

رگولاتوری نیاز امروز صنعت پتروشیمی
(شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷) ۱۰:۲۴

​تشکیل رگولاتوری می تواند به سلامت در رقابت، شفافیت در عملکرد و بهبود فعالیت ها در صنعت پتروشیمی ایران ​منجر شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که صنعت پتروشیمی برای توسعه هرچه بیشتر به نهادی  رگولاتوری نیازمند است، گفت: رگولاتوری به سلامت در رقابت، شفافیت در عملکرد، انصاف در خدمات، عدالت در سرویس دهی، اخلاق محوری و صراحت و نوآوری کمک خواهد کرد.

سیدعلی ادیانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به پیشرفت‌های قابل قبول صنعت پتروشیمی طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: این صنعت در بخش‌های مختلف و در تقویت زیرساخت‌ها موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

وی با ابراز امیدواری از این که صنعت پتروشیمی کشور بتواند باوجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بیش از گذشته در مسیر توسعه گام بردارد، افزود: صنعت پتروشیمی کشورمان به دلیل مزیت خوراک و وجود زیرساخت‌های مطلوب از جذابیت‌های بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

ادیانی ادامه داد: در صورت فراهم شدن شرایط و تسهیل فرایند حضور سرمایه گذاران، این صنعت پیشرو می‌تواند میزبان سرمایه گذاری‌های گسترده داخلی و حتی خارجی باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون بیشتر فعالیت‌های مربوط به حوزه پتروشیمی دراختیار بخش خصوصی است، اما بدون تردید صنعت پتروشیمی برای توسعه هرچه بیشتر و رسیدن به هدف‌های پیش‌بینی شده به حمایت‌ از سوی متولیان امر نیازمند است.

تعداد بازدید : ۱,۹۰۵