بوریالیس یک مجتمع پتروشیمی در بلژیک می سازد

بوریالیس یک مجتمع پتروشیمی در بلژیک می سازد
(چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷) ۱۵:۱۴

شرکت اتریشی بوریالیس از برنامه خود با هدف سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی برای ساخت یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان در آنتورپ بلژیک خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، شرکت اتریشی تولیدکننده انواع پلی الفین، بوریالیس، به تازگی از برنامه خود با هدف سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی برای ساخت یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان (PDH) در مقیاس جهانی (world-scale) در آنتورپ بلژیک خبر داد.

سخنگوی بوریالیس می گوید: مجتمع یادشده که قرار است در سایت تولید فعلی این شرکت در کالو (Kallo) بلژیک به بهره برداری برسد؛ از ظرفیت تولیدی معادل 750 هزار تن در سال برخوردار است. انتظار می رود مجتمع هیدروژن زدایی پروپان جدید تا نیمه دوم سال 2022 میلادی در مدار تولید قرار گیرد.

شرکت بوریالیس این مجتمع را یکی از بزرگترین و پر بازده ترین تاسیسات در جهان برشمرد و یادآورشد: فناوری اختصاصی UOP هانیول موسوم به Oleflex technology در مجتمع جدید به کار گرفته می شود.

فناوری یادشده در حال حاضر به طور گسترده ای مورد استفاده است و گزینه ای قابل اعتماد و پایدار برای تولید مستقیم (on-purpose) پروپیلن به شمار می رود.

شرکت بوریالیس در بیانیه ای در تاریخ ششم ماه اکتبر اعلام کرد: سایت کالو به دلیل موقعیت لجستیکی ایده آل آن، تجربه تولید پروپیلن در این سایت و با هدف هم افزایی با مجتمع هیدروژن زدایی پروپان فعلی در این مجموعه برگزیده شد.

پروپیلن یکی از مهمترین اجزای سازنده (building block) برای تولید انواع پلاستیک به شمار می رود.

تعداد بازدید : ۱,۷۸۷