سرمایه گذاری توتال در صنعت پتروشیمی الجزایر

سرمایه گذاری توتال در صنعت پتروشیمی الجزایر
(دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷) ۱۳:۲۹

توتال و سوناطراک الجزایر با هدف توسعه صنعت پتروشیمی همکاری های خود را گسترش می دهند .

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (ZAWYA)، گروه توتال فرانسه و شرکت دولتی سوناطراک الجزایر به تازگی توافقنامه هایی شامل یک قرارداد برای توسعه میدان گاز Erg Issouane و برنامه هایی برای ایجاد یک طرح مشترک (JV) پتروشیمی امضاء کردند.
سوناطراک و توتال قرار است ذخایر Erg Issouane واقع در TFT Sud permit الجزایر را که تخمین زده می شود معادل بیش از 100 میلیون بشکه نفت در بر داشته باشد؛ توسعه دهند.
توتال می گوید: طرح توسعه ای یادشده سرمایه گذاری ای به ارزش 400 میلیون دلار خواهد بود.
این شرکت افزود: همچنین قرار است یک شرکت جوینت ونچر موسوم به Sonatrach Total Entreprise Polymères یا اس تی ای پی (STEP)، برای یک طرح مشترک پتروشیمی در ارزیو (Arzew) واقع در غرب الجزایر تشکیل شود.
پاتریک پویان، رئیس توتال و مدیر اجرایی، در بیانیه ای گفت: قراردادهای منعقد شده رویدادی مهم در توسعه مشارکت های راهبردی میان سوناطراک و توتال برای ادامه توسعه ذخایر گازی الجزایر با به کارگیری تخصص و فناوری ما در این حوزه خواهد بود.
پروژه های جدید توتال در الجزایر در حالی مطرح می شود که این دو غول انرژی فرانسه و الجزایر نهایتا و با هدف بهره گیری از رشد قیمت های نفت خام در مدت اخیر، قصد دارند پس از مدتی طولانی خودداری از اختصاص اعتبار به این طرح ها، با سرمایه گذاری جدید ذخایر یادشده را به وضعیت مطلوبی برگردانند.

تعداد بازدید : ۱,۵۵۵