افزایش تولید پروپیلن در شرکت ادنوک امارات

افزایش تولید پروپیلن در شرکت ادنوک امارات
(سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷) ۱۳:۱۲

شرکت پالایش ادنوک به تازگی به بیشینه تولید پروپیلن گرید پلیمر در واحد هیدروژن زدایی پروپان (PDH) تازه راه اندازی شده خود رسیده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا (tradearabia)، شرکت پالایش ادنوک (Adnoc Refining)، که یکی از زیرمجموعه های شرکت ملی نفت ابوظبی، موسوم به ادنوک، به شمار می رود؛ به تازگی به بیشینه تولید پروپیلن گرید پلیمر (polymer-grade propylene) در واحد هیدروژن زدایی پروپان (PDH) تازه راه اندازی شده خود رسیده است.
واحد جدید در الرویس امارات واقع و یکپارچه با قطب پالایش و پتروشیمی این شرکت است.
واحد هیدروژن زدایی یادشده، پروپان حاصل از دو منبع عمده یعنی فرآوری گاز ادنوک (Adnoc Gas Processing) و پالایشگاه غرب الرویس (Adnoc Gas Processing) را برای تولید سالانه نیم میلیون تن پروپیلن گرید پلیمر، فرآوری می کند. این واحد هیدروژن زدایی مستقل (standalone) بخشی از طرح تازه راه اندازی شده کربن بلک (Carbon Black) و پروژه به تعویق افتاده کوکر (Coker project) است.
جاسم السایق، مدیر عامل شرکت پالایش ادنوک، می گوید: واحد هیدروژن زدایی پروپان یاشده، یکی از عناصر کلیدی در طرح توسعه راهبردی شرکت پالایش ادنوک برای دستیابی به بیشینه ارزش افزوده در بخش صنایع پایین دستی ادنوک به شمار می رود. این واحد همچنین نشان دهنده عزم ما برای توسعه الرویس و تبدیل آن به به بزرگترین مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی جهان مبتنی بر استانداردهای بین المللی است.
وی افزود: این افزایش تولید پروپیلن، بیشتر از نیم میلیون تن در سال خواهد بود که با یکپارچه سازی واحدهای فرآوری پایین دستی، ارزش افزوده بیشتری برای فعالیت های پالایشگاهی شرکت ادنوک به ارمغان می آورد.

تعداد بازدید : ۱,۹۶۵