آماده سازی ارتقاء برج های جذب واحد تولید پارازایلین در پتروشیمی نوری

آماده سازی ارتقاء برج های جذب واحد تولید پارازایلین در پتروشیمی نوری
(سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷) ۰۹:۳۵

پیش بینی می شود با اتمام موفقیت آمیز پروژه ارتقاء برجهای جذب واحد 700 ، ظرفیت تولید پارازایلین به عنوان اصلی ترین محصول مجتمع ، حدود 70 درصد افزایش می یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری پس از موفقیت بزرگ شرکت پتروشیمی نوری در تعمیرات اساسی آذرماه سال 1396 ، اینبار این مجتمع عظیم پتروشیمیایی ، خود را برای  تعمیر برجهای جذب واحد 700 آماده می سازد .
شرکت پتروشیمی نوری، یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات آروماتیکی جهان ،توانسته است نام خود را به عنوان مهمترین تولید کننده پارازایلین کشور به میزان 750000 تُن در سال ، ثبت نماید . محصول بسیار با ارزشی که به عنوان ماده اولیه تولید PET کاربرد داشته و نیز به عنوان خوراک برخی شرکت های پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.
  ، به علت عمر بالای غربالگری مولکولی در برجهای جذب واحد 700 این مجتمع ، میزان تولید محصول پارازیلین ، در سالهای اخیر به میزان محسوسی کاهش یافته است، که همین امر مدیران این مجتمع عظیم را بر آن داشت تا نسبت به جایگزینی غربال مولکولی موجود در برج های جذب پارازایلین با نسل جدید آن، اقدام و نیز اینترنالهای برج مذکور شامل سینی ها و ساپورت های آنها را تعویض نماید.
این در حالی است که، بر اساس برنامه ریزی مشخص شده در این پروژه ، سیستم کنترل برج های مذکور نیز ارتقاء می یابد.
شایان ذکر است ، پس از انجام طراحی اولیه و تأمین غربال مولکولی، متریال مصرفی داخل برج و سیستم کنترلی جدید، کار این پروژه به عهده شرکت های داخلی گذاشته شده است تا ، شرکت مهندسی سازه ، کار طراحی تفصیلی خطوط اطراف برج جذب و شرکت وارگه سازه عملیات اجراییِ تخلیه، تعمیرات داخل برج و بارگیری غربال مولکولی جدید را به سرانجام رسانند و به این ترتیب ، مجتمع پتروشیمی نوری از نیمه مهر ماه سال جاری ،به مدت یکصد روز ، یکی از طولانی ترین و حساس ترین تعمیرات خود را تجربه نماید .
امید است با اتمام موفقیت آمیز پروژه ارتقاء برجهای جذب واحد 700 ، ظرفیت تولید پارازایلین به عنوان اصلی ترین محصول مجتمع ، حدود 70 درصد افزایش یابد.

تعداد بازدید : ۳,۶۶۲