با وجود تعمیرات اساسی گسترده نیمه نخست سال

تولید مجتمع‌های پتروشیمی به بیش از 27 میلیون تن رسید

تولید مجتمع‌های پتروشیمی به بیش از 27 میلیون تن رسید
(دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷) ۱۵:۱۳

تولید مجتمع‌های پتروشیمی کشور تا پایان شهریور ماه 97 به حدود 27 و نیم میلیون تن رسید.

قدرت‌الله فرج پور، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح عملکرد مجتمع‌های پتروشیمی کشور در 6 ماهه نخست امسال با اعلام این خبر گفت: میزان تولیدحدود 27 و نیم میلیون تنی مجتمع‌های پتروشیمی در حالیست که بسیاری از مجتمع‌ها در تعمیرات اساسی قرار داشتند.
وی توضیح داد: با اینکه تعداد زیادی از واحدهای با ظرفیت بالای پتروشیمی در ماه های گذشته تعمیرات اساسی و توقف تولید برنامه ریزی شده داشتند، شاهد این میزان تولید بوده ایم.
فرج پور با اعلام  برخی از مجتمع هایی که در مرحله تعمیرات اساسی قرار داشتند، به پتروشیمی مارون،متانول و اوره آمونیاک سوم پتروشیمی شیراز، متانول فناوران، پتروشیمی خارک، متانول دوم زاگرس، اشاره کرد.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: افزون بر مجتمع های مورد اشاره، پتروشیمی آریاساسول و پتروشیمی پارس نیز اخیراً تعمیرات اساسی داشته اند.
وی با این توضیح خاطرنشان کرد: با وجود این تعمیرات گسترده در 6 ماه نخست امسال آمار و ارقام امیدوارکننده است و تاکنون موفق شده ایم نزدیک به 80 درصد ظرفیت اسمی را پوشش دهیم که این رقم خوبی است.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد که تولید حدود 27 و نیم میلیون تنی نیمه نخست سال در مقایسه با پارسال 2 درصد رشد نشان می دهد.
به گفته فرج پور، با توجه به اینکه معمولاً در نیمه دوم سال تعمیرات اساسی کمتری خواهیم داشت، انتظار می رود درمجموع در سالجاری درصد تولید نسبت به ظرفیت اسمی بیشتر از نیمه نخست سال باشد.


تعداد بازدید : ۲,۰۷۱