مدیر دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست :

نمایشگاه ایران پلاست دوازدهم تخصصی تر برگزار شد

نمایشگاه ایران پلاست دوازدهم تخصصی تر برگزار شد
(پنج شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷) ۱۷:۱۲

مدیر دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت : بازدیدکنندگان نمایشگاه ایران پلاست دوازدهم نسبت به دوره های قبل تخصصی تر بودند.

رضا خلج در گفت وگو با خبرنگار نیپنا به ارزیابی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست پرداخت و گفت: آنچه در این دوره از نمایشگاه بیش از هر چیزی مشخص بود تخصصی تر شدن بازدیدکنندگان نسبت به دوره های قبل بود؛ ضمن این که بازدیدکننده های فرعی خارجی نسبت به سال گذشته پرشمارتر ازدوره های قبل بودند.
وی با اشاره به شعار نمایشگاه امسال مبنی بر بهبود فضای کسب و کار جهانی در صنعت پلاستیک، خاطرنشان کرد: با توجه به مذاکراتی که در این دوره از نمایشگاه بین شرکتهای داخلی وخارجی صورت گرفت، تحقق این شعار دور از ذهن نیست.
مدیر دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با اشاره به بازدید بیش از 35 هیئت خارجی به صورت انفرادی وگروهی  و 230 تجار وبازرگان از نمایشگاه امسال تصریح کرد: به دلیل مزیت نسبی ایران در بخش انرژی و کیفیت بالای تولیدات صنایع پلیمر و پلاستیک ایرانی، بازدیدکننده های فرعی خارجی علاقه فراوانی به همکاری با شرکتهای ایرانی از خود نشان دادند.
وی ادامه داد: از آنجا که قیمت خوراک محصولات پتروشیمی در ایران نسبت به کشورهای منطقه مقرون به صرفه تر است هم اکنون بسیاری از شرکتهای خارجی علاقمند به همکاری با شرکتهای ایرانی هستند.
خلج با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران قابل حذف از بازارهای جهانی نیست، تصریح کرد: پایین بودن ریسک مالی و فنی سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی و امنیت بالای ایران نسبت به کشور های منطقه و نیروی انسانی ماهر و دسترسی به آبهای آزاد باعث شده تا شرکتهای تامین سرمایه همچنان این صنعت را برای سرمایه گذاری امن بدانند.
خلج با اشاره به جذابیت صنعت پلیمر و پلاستیک برای شرکتهای خارجی با توجه به رشد تقاضا در این زمینه، تصریح کرد: هم اکنون تقاضای جهانی در این بخش رو به فزونی است به همین دلیل این نمایشگاه همواره  با همه محدودیتهای موجود، از جذابیت بالایی برای مشتریهای خارجی برخوردار است.
وی دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست را بزرگترین نمایشگاه صنعت پلیمر و پلاستیک در منطقه خاورمیانه اعلام کرد و افزود: هم اکنون ایران به بیش از 20 کشور اروپایی و آسیایی محصولات پلیمر و پلاستیک خود را صادر می کند که امیدوارم طی سالهای آتی شاهد افزایش صادرات ایران به بازارهای هدف شویم.

تعداد بازدید : ۲,۶۰۹