ایران پیشتاز صنعت پلیمر و پلاستیک در خاورمیانه

ایران پیشتاز صنعت پلیمر و پلاستیک در خاورمیانه
(پنج شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷) ۱۶:۲۱

ایران در صنعت پلیمر و پلاستیک جایگاه خاصی دارد ومواد اولیه پتروشیمی به محصولات با ارزش افزوده بالاتری تبدیل می شود که در خاورمیانه بی نظیر است .

مدیر صادرات شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس ایران گفت: کشورمان در بخش پلیمر و پلاستیک از جایگاه خاصی در مقایسه با سایر کشورها برخوردار است زیرا ماهم مصرف کننده و هم تولیدکننده بزرگی هستیم که این امر سبب شده تا بازار داخلی بسیار بزرگ و همچنین صنایع پایین دست بسیارقوی داشته باشیم.
حسین پیررسول زادعضو هیئت مدیره و مدیر صادرات شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس ، در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در گفتگو با خبرنگار نیپنا نمایشگاه امسال را موفق ارزیابی کرد و گفت: بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه ایران پلاست تخصصی تر از سالهای گذشته بودند.
پیررسول زاده با ارزیابی جایگاه صنعت پلیمر و پلاستیک ایران، گفت: کشورمان از جایگاه متفاوتی در مقایسه با سایر کشورها در این زمینه برخوردار است زیرا ماهم مصرف کننده و هم تولیدکننده بزرگی هستیم که این امر سبب شده تا بازار داخلی بسیار بزرگ و همچنین صنایع پایین دست بسیارقوی داشته باشیم.
وی افزود: خوشبختانه این موضوع باعث شده تا مواد اولیه و محصولات پتروشیمی به محصولات با ارزش افزوده بالاتری تبدیل شوند که این یک موفقیت بوده و در خاورمیانه بی نظیر است. این در حالیست که سایر کشورهای منطقه‌ هر آنچه تولید می کنند، راه دیگری غیر از صادرات ندارند و در کشورهایی همچون عربستان، قطر امارات صنعت پایین دست بزرگی وجود ندارد.
او خاطرنشان کرد: افزون بر امتیاز ایران در حوزه پایین دستی، ایران جایگاه مناسبی در زمینه صادرات محصولات پلیمری و پتروشیمی دارد.
پیررسول زاده به موقعیت شرکت هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد که اکنون این شرکت دومین شرکت خاورمیانه است و در میان بزرگترین شرکتهای تولیدکننده مواد پتروشیمی در دنیا قرار دارد.
تعداد بازدید : ۳,۶۵۱