ایران هاب دوم پلی استایرن آسیا

ایران هاب دوم پلی استایرن آسیا
(پنج شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷) ۱۴:۱۲

یک فعال حوزه صنعت پلیمر و پلاستیک درباره جایگاه ایران در این صنعت گفت: باتوجه به راه اندازی شرکتهای جدید در سالهای اخیر، ایران عملا هاب دوم پلی استایرن آسیا و بزرگترین تولیدکننده مدیترانه است.

پیمان طرب‌خواه، مدیرعامل شرکت پتروپاک مشرق زمین در گفتگنو با خبرنگار نیپنا با بیان این مطلب ، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مراجعه کننده های داخلی و خارجی ما در مقایسه با پارسال 20 درصد افزایش داشته است که از جمله می توان به اسپانیا، مکزیک، کلمبیا، چین و تایلند بالکان اشاره کرد.
طربخواه ادامه داد: این شرکت، گریدهایی را تولید می کند که سابیک عربستان امکان تولید آن را ندارد و یا در اروپا شرکتهای محدودی امکان تولید آن را دارند. این در حالیست که اکنون تنها با 25 درصد توان در حال فعالیت هستیم.
وی با توضیح بیشتر درباره فعالیت شرکت پتروپاک مشرق زمین گفت: این شرکت به عنوان شاخه پتروشیمی هلدینگ بوکا فعالیت خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده پلی استایرن در خاورمیانه با ظرفیت 100 هزار تن از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرد.
طربخواه با بیان اینکه با در اختیار داشتن دانش فنی به روز و مهندسان مجرب داخلی توانمندی تولید انواع پلی استایرن( مقاوم و معمولی) با گریدهای مختلف را داریم، توضیح داد: خوراک اصلی و مواد خام اولیه مورد نیاز این شرکت، استایرن مونومر، روغن معدنی، پلی بوتادین رابر و سایر مواد شیمیایی است که از داخل ایران تهیه می شود.
به گفته او، این شرکت امسال محصول جدید اچ آی پی اس را به عنوان محصولی جدید در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست آماده کرده که از هفته آینده قابل عرضه در بازار است.
وی گفت: هر سال محصول جدیدی را برای عرضه در نمایشگاه و بازار در برنامه این شرکت قرار دارد.
کل دانش فنی، طراحی، گریدهای جدید ما بومی است و صادرات محصولات ما به 25 کشور به شکل مستقیم انجام می شود که از جمله می توان به اروپا، اروپای غرب، آسیا، آسیای دور، آفریقا و چین اشاره کرد.
به گفته وی، از یازدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست تا نمایشگاه این دوره 6 گرید جدید به سبد محصولات این شرکت اضافه شده که صادرات آن در حال انجام است.
وی از برنامه ریزی برای مواجهه با تحریم ها خبر داد.

تعداد بازدید : ۴,۵۸۸