ماشین سازان داخلی در ایران پلاست مورد توجه قرار گرفتند

ماشین سازان داخلی در ایران پلاست مورد توجه قرار گرفتند
(پنج شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷) ۱۳:۴۶

ماشین سازان داخلی برای اولین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه ایران پلاست امسال دارای سالن اختصاصی شدند و همگی در کنار هم در نمایشگاه امکان حضور و معرفی محصولاتشان را بدست آوردند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری در حاشیه دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفتگو با خبرنگار نیپنا اعلام کرد: وضعیت نمایشگاه ایران پلاست امسال متاثر از شرایط کشور هست اما ما در سالن نتایج خوبی گرفتیم و اکثر غرفه ها روز اول فروش داشتند.
علی شاملو افزود: ایران پلاست علی رغم شرایط رکود در کشور برای ما خوب بوده و اکثر اعضای انجمن موفق به فروش ماشین آلات شدند به طور مثال شرکتهایی که ۲۰ سال قبل در نمایشگاه حضور یافته امسال شرکت کردند و از حضور در نمایشگاه راضی هستند.
به گفته وی، سازنده داخلی با توجه به شرایط کنونی اقتصادی نیازمند حمایت است.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری با بیان اینکه در کشور به واردکننده بیش از تولیدکننده بها داده می شود، گفت: در حال حاضر واردکنندگان ماشین آلات ۱۵ درصد عوارض کمرگی پرداخت می کنند ولی سازندگان بابت واردات قطعات ۳۰ درصد عوارض می پردازند قطعا این سیاست ها با شعار حمایت از تولید و تولیدکننده داخل تضاد دارد.
وی در ادامه بهبود فضای کسب و کار صنعت ماشین سازی را مستلزم حمایت دولت دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگان کارشان را بلد هستند و مشتری و بازار خودشان را دارند ولی با حمایت می توانند جهانی شوند و به به اروپا و آسیا صادرات داشته باشند.
شاملو افزود: به لحاظ تکنولوژی شرایط خوبی داریم و در حال پیشرفت هستیم و با ورود شرکتهای دانش بنیان شرایط بهتر شده است البته همگی نیازمند حمایت دولت برای رشد و توسعه هستند.
وی ادامه داد: توان و دانش فنی در داخل وجود دارد و شرکتهای ماشین سازی در حال حاضر به ۱۰ تا ۱۲ کشور صادرات انجام می دهند و پتانسیل اینکه به سمت جهانی شدن حرکت کنند را دارند.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری درباره اقدامات این انجمن برای حمایت از اعضایش گفت: با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رایزنی کردیم و قرارداد و تفاهم نامه ای منعقد شد مبنی بر اینکه اعضای انجمن ما برای فروش ماشین آلات شان از وام هایی که با ۷۰ درصد تسهیلات و بهره ۱۳.۵ درصد دوساله بهره مند شوند یعنی هر کسی می خواهد ماشین داخلی بخرد ۳۰ درصد نقد پرداخت کند و 70 درصد مابقی در قالب وام دوساله از سوی این معاونت پرداخت می شود.


تعداد بازدید : ۳,۸۹۴