بازیافت لاستیک فرسوده گامی در راستای صیانت از محیط زیست

بازیافت لاستیک فرسوده گامی در راستای صیانت از محیط زیست
(پنج شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷) ۱۰:۵۱

شرکت دانش بنیان گوهر فرایند خلیج فارس در راستای کمک به محیط زیست موفق به تولید محصول دوده مکانیزه از بازیافت لاستیک های فرسوده شده است.

طاهره سلیمانی، مدیر بازرگانی شرکت دانش بنیان گوهر فرایند خلیج فارس با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار نیپنا فعالیت این شرکت را تولید پیگمنت مشکی ( دوده میکرونیزه )از بازیافت لاستیک فرسوده وهمچنین خدمات میکرونیز دانست.
وی گفت: شرکت گوهر فرایند خلیج فارس( دانش بنیان )یکی از شرکتهای مجموعه تولیدی اصفهان مقدم است که از سال ۹۲ تاسیس و در زمینه بازیافت لاستیک فرسوده با روشهای پیشرفته محصولاتی از جمله دوده تولید می کند که پس از انجام فرایندهای مختلف در چند گرید به بازار عرضه می شود.
به گفته او، این محصول در صنایعی همچون نساجی، انواع پلیمرها، گرانول و قطعات پی وی سی،کامپوزیت لاستیک، رنگ و مرکب چرم مصنوعی و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد دارد.
وی توضیح داد: در حال حاضر ما تنها شرکتی هستیم که با این روش و بصورت کاملا کاربردی در این زمینه فعالیت داریم. واحدهای دیگری هم بوده اند که به اشکال دیگر خدمات بازیافت انجام میدهند و متاسفانه برخی تعطیل شده و یا در مرحله اول باقی مانده اند.
سلیمانی گفت: براساس استراتژی آتی، مصر هستیم همین کار را پیش ببریم و تداوم دهیم. چون حرکت ما در کمک به محیط زیست موثر است و هم اینکه یک نوآوری است که تاکنون انجام نشده است. با تکنولوژی های جدید می توانیم آن را در سطح پیشرفته تری دنبال کنیم و افزون بر آن ظرفیت تولید را افزایش دهیم.محصولات جدیدتری تولید کنیم و به فروش برسانیم. در واقع تلاش ما تولید محصولات جدیدتری از این نوع است.
به گفته او، حجم زیادی از لاستیک ها در محیط زیست پراکنده است که به محیط زیست آسیب میرساند. برنامه ما این است که با این اقدام سهمی در کمک به محیط زیست داشته باشیم.
سلیمانی ادامه داد: با توجه به اینکه این شرکت بدون حمایت خاصی و با هزینه شخصی این اقدام ها را انجام میدهد نیازمند حمایتهای بیشتری هستند که در این صورت می توانند کارهای بزرگتری در زمینه بازیافت و تولید انرژی از این طریق انجام دهند.
وی همچنین درباره دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: اکنون چهار سال از تاسیس شرکت ما می گذرد و ما در همه چهار سال در نمایشگاه ها حضور داشته ایم.

تعداد بازدید : ۳,۲۶۹