رونمایی از 14 محصول دانش بنیان در نمایشگاه ایران پلاست

(چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷) ۱۶:۱۳

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانوبسپار فکور رونمایی 14محصول دانش بنیان از سوی این شرکت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست خبر داد وگفت: این محصولات هم اکنون تجاری سازی شده است.

مهدی شبانکاره، درگفت وگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که این شرکت تاکنون 33 اختراع صنعتی و کاربردی را ثبت کرده است که برخی از آنها نمونه مشابه خارجی ندارند، گفت: برخی از محصولاتمان مانند نانو کمک فرایندهای پلمیری، مکس گرفت، واکس گرفت، نانو مستربچ سفید، سازگارکننده ها برای نخستین بار در ایران تولید و بومی سازی شده است که این موضوع قیمت این محصول را به یک چهارم در داخل کشور رسانده است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانوبسپار فکور افزود: قبل از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست مذاکراتی را با شرکت های پتروشیمی شروع کرده بودیم که امیدواریم به زودی وارد بخش تجاری سازی برخی از تولیداتمان برسیم.
شبانکاره با اشاره به نمایشگاه ایران پلاست افزود: امسال 14 محصول دانش بنیان را برای نخستین بار رونمایی کردیم که برخی از آنها یا ثبت اختراع شده یا این که در مرحله ثبت اختراع است.
وی افزود: از آنجا که بازار داخلی محصولات پتروشیمی بسیار گسترده است بنابراین نگران فروش محصولاتمان نیستیم و تمرکزمان بیشتر بر روی فروش داخلی است منتهی شرکتهای خارجی هم می توانند از طریق شرکای ایرانی خود از محصولات ما استفاده کنند.
این مدیر شرکت دانش بنیان با اشاره به بازدید بالای شرکت کنندگان داخلی و خارجی از محصولات رونمایی شده این شرکت اظهارکرد: اگرچه تصور می کردیم نمایشگاه امسال با استقبال کمرنگ مواجه شود اما استقبال در این مدت فراتر از انتظار ما بوده است.
وی افزود: بیش از 90 درصد از بازدیدکننده های خارجی این شرکت هندیها بودند به نحوی که برخی از آنها پیشنهاد همکاری مشترک برای تولید در هندوستان را ارائه کردند که در حال بررسی پیشنهاد آنها هستیم.
شبانکاره با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران به دلیل ارزان بودن قیمت خوراک همچنان برای شرکتهای خارجی جذاب است، افزود: براساس سیاست های وزارت نفت ما هم قرار نیست به خام فروشی محصولاتمان بپردازیم، در چنین شرایطی نوآوری در تولید محصولاتی که هم اکنون در بازارهای جهانی بازار دارند به نفع شرکتهای ایرانی تمام می شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانوبسپار فکور ادامه داد: زمانی که تولیدات ما از نظر کیفیت و قیمت مقرون به صرفه باشد، مشتری خارجی نیز از آن استقبال می کند، که در این بخش شرکتهای دانش بنیان می توانند با استفاده از ارزش افزوده و مزیت رقابتی کرده و در بازارهای داخلی و خارجی حضور پررنگی داشته باشد.


تعداد بازدید : ۱۸۰



پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید