شرایط بازار با اصلاح مدیریت تقاضا بهبود می یابد

شرایط بازار با اصلاح مدیریت تقاضا بهبود می یابد
(چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷) ۱۴:۳۰

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: با توجه به عرضه مواد اولیه از سوی پتروشیمی ها در بورس در صورت اصلاح رویه تخصیص مواد اولیه به تولیدکننده واقعی و مدیریت تقاضا از سوی وزارت صمت تا دو ماه آینده شاهد بهبود شرایط بازار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، رضا نوروززاده در سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست  در بازدید از سالن های 7 ، 27 ، 38 و غیره با تولیدکنندگان ، ماشین سازان و فعالان این صنعت به گفتگو نشست و در جریان مشکلات و موانع تولید و توسعه صنعت پلاستیک قرار گرفت و با بیان راهکارها و سیاست های جدید نوید داد با پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی به وزارت صمت و اجرای آن ، وضع بازار در مهر و آبانماه بهبود یابد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به درخواست فعالان این عرصه برای بهبود شرایط اعلام کرد: مشکل موجود بازار ناشی از نامتعادل بودن تقاضا و توزیع است که به وزارت صمت پیشنهاد دادیم لیست تولیدکنندگانی که از ما مواد می خرند را پایش کند و لیست سه ماهه اول سال 96 را به عنوان مبنا قرار دهد و طبق خرید سال گذشته به آنها سهمیه تعلق گیرد. همچنین برای برخی افراد که اعلام می کنند ما تازه به تولید رسیدیم و یا اینکه ما پارسال از بازار خرید می کردیم پیشنهاد دادیم که با بازدید از کارخانه و تایید واحد تولیدی به لیست متقاضیان اضافه کنند و یا براساس اظهارنامه مالیاتی اشان محصول ارائه دهند.
فعالان بازار معتقد بودند متولی این امر (وزارت صمت ) باید مبنای صحت ادعای تولیدکنندگان را براساس سهمیه سال گذشته ، قبض برق ، اظهارنامه های مالیاتی و لیست بیمه تامین اجتماعی واحدهای تولیدی ، راستی آزمایی کند و مواد اولیه تخصیص دهد.
به گفته وی، در حال حاضر بازار با کمبود مواد اولیه روبرو نیست و با مدیریت تقاضا از سوی وزارت صمت و نهادهای مربوطه قطعا بازار به ثبات نسبی می رسد و از این شرایط عبور خواهد کرد.
فعالان این صنعت نیز در این بازدید خواستار حمایت دولت برای ایجاد بازارهای جدید  و اجرای سیاست های تشویقی شدند تا علاوه بر بازار کشورهای همجوار، امکان صادرات محصولات و تولیداتشان را به بازارهای آسیایی و اروپایی به دست آورند.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۷