از شروع ایران پلاست در سال 81 :

رشد 10 برابری تولید محصولات پلیمری

رشد 10 برابری تولید محصولات پلیمری
(پنج شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷) ۰۸:۲۲

میزان تولید محصولات پلیمری نسبت به سال 81 یعنی نخستین سال برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در سال ۸۱ تاکنون رشد 10 برابری داشته است.

علی محمد بساق زاده، مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفتگو با خبرنگار نیپنا به بیان آخرین وضعیت تولید محصولات پلیمری در کشور پرداخت.
به گفته او میزان تولید محصولات پلیمری نسبت به سال 81 یعنی نخستین سال برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در سال ۸۱ تاکنون رشد 10 برابری داشته است.
مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه به رشد تعداد مجتمعهای پتروشیمی پلیمری در مقطع زمانی سال ۸۱ تا ۹۷ پرداخته و اعلام کرد:تعداد مجتمعهای پتروشیمی پلیمری از ۴ مجتمع در سال ۱۳۸۱ به  ۲۷ در سال ۹۷رسیده است که این رشد نشان از اهمیت صنعت پلاستیک، نیاز داخل و جهانی و رشد ایجاد شده در این زمینه دارد.
‎رشد تولید و مصرف محصولات پلیمری در ایران و جهان را امری انکارناپذیر خوانده و گفت: با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی یکی از صنایعی است که با همه نیازهای جامعه اعم از صنایع مختلف همچون خودروسازی، هواپیمایی و همچنین خانوارها مرتبط است، نمایشگاههایی در سطح ایران پلاست مورد توجه قرار می گیرد. 
‎به گفته او در بسیاری از محصولات خانگی فلزات حذف و محصولات پلاستیک و پتروشیمی جایگزین شده است. همچنین در صنعت خودرو سعی شده درصد مصرف ساخت از پلاستیک باشد که این به دلیل سبک بودن، هزینه کمتر و کیفیت آن است که این روند رشد مصرف در این بخش را نشان می دهد.
‎بساق زاده، نمایشگاه ایران پلاست را گردهمایی در سطح بین المللی خواند و گفت: با توجه به رشد سریع تکنولوژی در این صنعت و همچنین تنوع نیازهای مرتبط با صنعت پلاستیک، این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبادل تکنولوژی و عرضه و معرفی محصولات جدید در این حوزه است تا مصرف کننده و تولید کننده به رفع نیاز و آگاهی از تقاضاهای جدید قرار بگیرند.

تعداد بازدید : ۱,۶۳۷