دولت از تولیدکننده واقعی حمایت کند

دولت از تولیدکننده واقعی حمایت کند
(سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷) ۱۶:۱۲

با توجه به پشتوانه قوی فنی و کارشناسی این صنعت، انتظار داریم دولت از تولیدکننده واقعی در این بخش حمایت کند.

دبیرانجمن صنایع همگن پلاستیک با بیان این که صنعت پلاستیک در ایران از جمله صنایع پیشرو و زنده است گفت:انتظار داریم دولت از تولیدکننده واقعی در این بخش حمایت کند.
مرتضی نیک سرشت، در حاشیه دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفت وگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که صنعت پلاستیک از جمله صنایع پیشرو در ایران است که در همه ارکان زندگی نفوذ کرده است، گفت: اگرچه این صنعت مانند سایر با مشکلاتی مواجه است اما همواره حرکت رو به رشد خود را ادامه داده است، بنابراین لازم است که دولت از تولیدکننده واقعی در این صنعت حمایت کند.
وی با اشاره به تخصص بالای نیروی کار در این بخش و همچنین پشتوانه کارشناسی آن تصریح کرد: این امر سبب رشد این صنعت در سالهای گذشته شده است منتهی در صورت بی توجهی به آن، دیگر قادر نخواهد بود به تحقیق و توسعه بخشهایی مانند R&D خود بپردازد.
نیک سرشت حضور در نمایشگاههای بین المللی را سبب فعال بودن شرکتها و آشنایی با آخرین فناوریهای روز دنیا دانست و گفت: همین امر باعث می شود تا شرکتها برای باقی ماندن در بازارهای صادراتی همواره خود را به روز کنند.
دبیرانجمن صنایع همگن پلاستیک با اشاره به رشد صادرات محصولات پتروشیمی ایران تصریح کرد: افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در ایران به این معناست که توانایی فنی و تکنولوژی برای حضور در بازارهای صادراتی را داریم.
وی همچنین پیشنهاد کرد که نمایشگاه ایران پلاست به صورت دوسالانه برگزار شود.

تعداد بازدید : ۲,۶۰۵