عدم توازن عرضه و تقاضا مشکل بازار پتروشیمی

عدم توازن عرضه و تقاضا مشکل بازار پتروشیمی
(دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷) ۱۶:۰۸

شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تنظیم بازار نسبت به شش ماهه سال گذشته 24 درصد بیشتر عرضه مواد اولیه داشته است.

رضا نوروززاده در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفتگو با تولیدکنندگان و فعالان این صنعت در خصوص وضع بازار و تمهیدات اندیشیده شده برای بهبود شرایط کنونی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی Npc نقش حاکمیتی دارد وتنظیم بازار وظیفه ما نیست.
وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تنها تامین خوراک را برعهده دارد که تاکنون به وظیفه خود عمل کرده و بازار در زمینه تامین مواد اولیه مشکلی ندارد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: مشکل موجود بازار ناشی از مدیریت تقاضا و توزیع است که ما برای تنظیم بازار در کنار وزارت صنایع قرار گرفتیم و اعلام کردیم شرکت ملی صنایع پتروشیمی کنترل عرضه کف بازار را با ارائه لیست اعداد و ارقام عرضه سال گذشته می تواند بدست گیرد.
به گفته وی، ما امسال نسبت به شش ماهه سال گذشته 24 درصد بیشتر عرضه  داشتیم که وضع بازار نشان از این دارد که عرضه مشکلی نداشته و تقاضا توازنش را از دست داده است.
نوروززاده اعلام کرد: وضع نابسامان بازار ناشی از تقاضای کسانی است که جواز تاسیس داشتند اما تولیدکننده نبودند و این افراد با اختلاف قیمت ارز اکنون متقاضی خرید هستند.
وی افزود: با توجه به شرایط بازار به وزارت صمت پیشنهاد دادیم که لیست تولیدکنندگانی که از ما مواد می خرند را پایش کند و لیست سه ماهه اول سال 96 را به عنوان مبنا قرار دهد و طبق خرید سال گذشته به آنها سهمیه تعلق گیرد.
همچنین برای برخی افراد که اعلام می کنند ما تازه به تولید رسیدیم و یا اینکه ما پارسال از بازار خرید می کردیم پیشنهاد دادیم که با بازدید از کارخانه و تایید واحد تولیدی به لیست متقاضیان اضافه کنند و یا براساس اظهارنامه مالیاتی اشان محصول ارائه دهند.
نوروززاده اظهار امیدواری کرد طبق لیست جدید تهیه شده در وزارت صمت مشکل بازار مهر و ابان تا حدود زیادی رفع شود.

نمایشگاه ایران پلاست فرصت مناسبی برای تعامل میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان

به گزارش خبرنگار نیپنا، رضا نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست که با شعار رونق کسب و کار جهانی صنعت پلاستیک از امروز دوم مهر ماه آغاز بکار کرده است این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای تعامل میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواند.
وی گفت: از زمان آغاز بکار نمایشگاه ایران پلاست از ابتدا تا امروز شاهد رشد حضور شرکتها در این نمایشگاه بوده ایم و این نشانه رونق و حرکت رو به جلوی صنعت پتروشیمی است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه درباره صادرات صنعت پتروشیمی اظهار کرد: خوشبختانه یکی از منابع خوب صادراتی، محصولات پتروشیمی است و روند رو به رشدی را در این زمینه شاهد هستیم.
وی در ادامه شرکتهای پتروشیمی را پیشتاز عرضه ارز در کشور خواند و گفت: با دستور وزیر نفت در راستای حمایت از دولت همه واحدهای پتروشیمی در حال عرضه ارز به سامانه نیما هستند.

تعداد بازدید : ۱,۷۸۴