کنسرسیوم چینی به دنبال ساخت پتروپالایشگاه در کانادا

کنسرسیوم چینی به دنبال ساخت پتروپالایشگاه در کانادا
(سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷) ۱۲:۱۳

چینی ها به دنبال ساخت تاسیسات پترو پالایشگاهی به ارزش هشت میلیارد و 500 میلیون دلار در استان آلبرتا کانادا هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی caixinglobal، غول نفتی و صنایع شیمیایی چین، شرکت دولتی سینوپک، در نظر دارد تا با همکاری کنسرسیومی برنامه ساخت یک مجتمع پتروشیمی بزرگ را در استان سرشار از قطران آلبرتا در مرکز کانادا پیش ببرد.

بنا بر اعلام موسسه خدمات مشاوره ای استنتک (Stantec Consulting Services)، سینوپک و شرکت دولتی ساخت و ساز چین (CSCEC) قرار است با مشارکت گروه هایی مانند مرکز انرژی نخستین اقوام آلبرتا (Alberta First Nations Energy Centre) که جمعیت بومی این استان را نمایندگی می کنند؛ یک تاسیسات پترو پالایشگاهی به ارزش هشت میلیارد و 500 میلیون دلار (معادل 6 میلیارد و 500 میلیون یورو) را در استان آلبرتا کانادا احداث کند.

ساختار مالکیتی مجتمع یادشده هنوز نهایی نشده و این مجتمع در انتظار دریافت تاییدیه های قانونی است. اما در صورت رسیدن به بهر برداری، تاسیسات جدید از قابلیت پالایش نزدیک به 167 هزار بشکه بیتومن که نوعی نفت خام گرید پایین است؛ برخوردار خواهد بود.

بنزین، سوخت جت، گازوئیل و محصولات شیمایی و پتروشیمی تولید شده در آن قرار است عمدتا روانه بازار ایالات متحده شود. اما بنا بر این بیانیه، مجتمع پتروپالایشگاهی جدید همچنین مقداری از تولیدات خود را با کمک زیرساخت های حمل و نقل موجود، در بازار آسیا عرضه می کند.

یک تحلیلگر ارشد صنعت نفت در موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts) می گوید: به کارگیری تجربه پالایشی شرکت سینوپک برای فرآوری بیتومن حاصل از Suncrude Oilsands استان آلبرتا که سینوپک خود از سهامداران آن است؛ اقدامی معقول به نظر می رسد.

تعداد بازدید : ۲,۲۸۰