پتروشیمی صنعتی پیشرو در توسعه کشور

پتروشیمی صنعتی پیشرو در توسعه کشور
(یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷) ۱۲:۴۴

صنعت پتروشیمی وابسته به آینده اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده‌ است و تدوین راهبردهای جدید برای توسعه و تسهیل سرمایه گذاری باید مورد توجه قرارگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گقتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر این که در حوزه نفت و انرژی باید به سمت خروج از خام فروشی برویم، گفت: صنعت پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای در ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور دارد.

محمود شکری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که صنعت گاز، نفت و پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای در ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور ایجاد می‌کند، گفت: با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی از صنایع مهم کشور به شمار می‌رود در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش موثری ایفا می‌کند، بنابراین توسعه این صنعت اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه کرد.

وی در ادامه رگولاتوری را رکن توسعه صنعت پتروشیمی خواند و افزود: آینده یک صنعت وابسته به آینده اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده‌ای است که نیازمند تدوین راهبردهای جدید برای توسعه و تسهیل در سرمایه گذار است، سازمان رگولاتوری به عنوان یک نهاد مستقل قانونگذار و نظارتی که نقش آن رقابتی کردن بازار و بالا بردن کیفیت محصولات است در توسعه سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی به منظور رونق بخشیدن به بخش خصوصی نقش بسزایی خواهد داشت.

شکری تصریح کرد: با توجه به اهمیت صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور، ایجاد سازمان رگولاتوری در صنعت پتروشیمی به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی در روابط بین شرکت‌های پتروشیمی حائز اهمیت است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی می‌تواند نقش پررنگ ‌تری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند، عنوان کرد: پیشرفت‌های تکنولوژیکی، مدیریت موثر و کارآمد، تخصیص منابع و حمایت دولت از صنعت پتروشیمی باعث می‌شود که این صنعت بتواند در میان‌مدت و بلندمدت سهم عمده‌ای از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص دهد و همچنین سبب افزایش سهم بازار صنعت پتروشیمی کشور در بازارهای جهانی شود.

تعداد بازدید : ۲,۰۳۲