توسعه صنعت پتروشیمی در گرو سیاست‌های حمایتی هوشمندانه

توسعه صنعت پتروشیمی در گرو سیاست‌های حمایتی هوشمندانه
(سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۱۳

صنعت پتروشیمی برای توسعه مطلوب خود نیازمند اتخاذ سیاست‌های حمایتی هوشمندانه است.

محمدحسین برخوردار، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، به توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی در شرایط اقتصادی کنونی اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت پتروشیمی با اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام فروشی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی همسو است، همچنین بسیاری از کارشناسان معتقدند توسعه متوازن در بخش‌های پایه‌ای، میانی و تکمیلی صنعت پتروشیمی نقشی بسزایی در تولید محصول نهایی دارد.
وی افزود: رویکردهای توسعه این صنعت ارزش آفرین باید به گونه‌ای باشد که دولت نقش خود را ایفا کند و بخش خصوصی نیز نقش خود را داشته باشد.
برخوردار، یکی از پیامدهای مثبت توسعه صنایع پتروشیمی را اشتغال‌آفرینی و ارزآوری برای کشور از محل فروش محصولات پتروشیمی برشمرد و تصریح کرد: صنعت پتروشیمی صنعتی ارزش آفرین و سودآور است، این صنعت برای اقتصاد ملی و برای کسانی که در آن سرمایه گذاری می کنند سود آور است و در این موضوع تردید وجود ندارد.
این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه می توان سهم پتروشیمی را در اقتصاد ملی بیش از پیش افزایش داد، عنوان کرد: در این زمینه نیازمند شناسایی بیشتر فرصت‌ها، جذب بیشتر سرمایه برای تبدیل پتانسیل‌های بالقوه به ظرفیت‌های بالفعل و بسترسازی مناسب قانونی هستیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ، پتروشیمی را پرچمدار صنایع پیشرو دانست و گفت: صنعت پتروشیمی برای توسعه مطلوب خود نیازمند اتخاذ سیاست‌های حمایت هوشمندانه است، سیاست‌هایی که مهمترین ویژگی‌های آن، مدت دار بودن و متناسب با عملکرد صنایع  و موارد دیگر است.

تعداد بازدید : ۲,۱۲۰