همگرایی مدیریت کلان کشور برای توسعه صنعت پتروشیمی

همگرایی مدیریت کلان کشور برای توسعه صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷) ۱۰:۴۴

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت توسعه صنعت پتروشیمی، خوشبختانه تمامی ارکان مدیریت کلان کشور بر لزوم حمایت از این صنعت پیشرو حمایت می کنند.

علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد:: با توجه به توان بالای صنعت پتروشیمی ایران و وجود‌ مشتریان برای محصولات این صنعت، تحریم صاد‌رات محصولات پتروشیمی تاثیر چند‌انی بر این صنعت نخواهد داشت، هرچند ممکن است توسعه برخی پروژه‌ها با کند‌ی روبرو شود، اما روند توسعه‌ای بخش پتروشیمی کشور هیچگاه توقف بردار نیست.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پتروشیمی با تاکید بر حمایت مجلس از روند توسعه صنعت پتروشیمی این صنعت را زیربنای توسعه کشور دانست و گفت: پتروشیمی امروز یک صنعت مهم و تاثیرگذار در برابرخام‌فروشی است و باید به این نکته اشاره کرد که این صنعت د‌ر ایران از امکانات و ظرفیت‌های کم‌نظیری برخورد‌ار است.
وی با بیان این که پتروشیمی زیربنای صنعت کشور است، افزود: از جمله بخش های استراتژیک اقتصادی کشور که نیازمند توجه ویژه است، بخش پتروشیمی و صنایع وابسته به آن است، توجه به این بخش ارزش افزوده نفت به عنوان سرمایه ملی را افزایش خواهد داد.
نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه هرچه بیشتر منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نه تنها به پیشرفت منطقه کمک خواهد کرد، بلکه افزایش اشتغال جوانان بومی را نیز در پی دارد.
گلمرادی عنوان کرد: خوشبختانه مدیریت کلان کشور در سال‌های گذشته نگاه ویژه‌ای به بخش پتروشیمی داشته و این صنعت اکنون رو به رشد بوده و در مسیر توسعه قرار گرفته است، البته برخی مشکلات وجود دارد که عملکرد دولت در این زمینه نشان از تلاش برای رفع آنها دارد.


تعداد بازدید : ۲,۱۲۷