افزایش قیمت اسپات زایلین مخلوط در امریکای شمالی

افزایش قیمت اسپات زایلین مخلوط در امریکای شمالی
(دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۳۵

قیمت اسپات زایلین مخلوط ایالات متحده به بالاترین سطح در سه سال گذشته رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، روز جمعه 16 شهریور ماه قیمت اسپات prompt-month زایلین مخلوط در ایالات متحده بر مبنای FOB منطقه گلف کوست (US Gulf) به 303 سنت در هر گالن (معادل 918 دلار و 10 سنت در هر تن) رسید که بالاترین سطح در بیش از سه سال گذشته محسوب می شود.
فعالان بازار معتقدند که تقاضای قوی برای پاراکسیلن از سوی بازار آسیا محرک اصلی جهش قیمتی زایلین مخلوط در آمریکا است. بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس قیمت اسپات زایلین مخلوط از اواسط ماه اوت 11 درصد افزایش و از 20 ژوئیه امسال حدود 20 درصد رشد را نشان می دهد.
قیمت یادشده در روز جمعه 16 شهریور ماه، بالاترین سطح از تاریخ 16 ماه ژوئیه سال 2015 میلادی به شمار می رود. بهای زایلین مخلوط در این تاریخ بر مبنای FOB منطقه گلف کوست 300 سنت در هر گالن بود.
قیمت بالای پاراکسیلن در بازار آسیا این قاره را به مقصدی جذاب برای صادرکنندگان پاراکسلین ایالات متحده تبدیل کرده است. پاراکسیلن که از زایلین مخلوط بدست می آید؛ خوراکی کلیدی برای تولید فیبرهای پلی استر و محصولات پلاستیکی مانند پلی اتیلن ترفتالات (PET) به شمار می رود.
منابع می گویند: افزایش قیمت پاراکسین در بازار آسیا ظرف چند ماه گذشته بیشتر ناشی از رشد تقاضا، کمبود عرضه و کاهش ذخایر در بازار ترفتالیک اسید خالص بوده است.




تعداد بازدید : ۱,۵۰۲